Sobota 6. července 2024, Den upálení mistra Jana Husa
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Kolaps na letišti bude mít dohru. Co si může poškozený pasažér nárokovat a jak toho dosáhnout


V případě opožděných letů či zavazadel mají cestující nárok na odškodnění. | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Premium
V případě opožděných letů či zavazadel mají cestující nárok na odškodnění. Musí ovšem sami prokázat jejich oprávněnost.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Evropská letecká přeprava nezažívá v posledních dnech jednoduché období. Letecké společnosti i cestující čelí masivnímu zpožďování letů, na Letišti Václava Havla Praha se nedaří včas nakládat a vykládat zavazadla. I když se prý situace postupně vrací do normálu, bude mít zřejmě pro řadu aerolinek dohru v podobě kompenzací cestujícím, jejichž let neproběhl tak, jak měl.

Letiště neumí zaplatit za práci, a tak „nemá lidi“

Nahrazování škod v případě zpoždění nebo zrušení letů se řídí nařízením EU 261/2004. Vztahuje se na všechny lety v rámci Evropské unie. Platí také pro evropské i mimoevropské aerolinie, pokud letí z EU (a Švýcarska) směrem ven. Když jde o let zpět do EU, týká se evropských aerolinek, ale těch mimoevropských už ne.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se