Neděle 7. července 2024, svátek má Bohuslava
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Situace s kufry je lepší, ale zpoždění letů trvá, hlásí pražské letiště

Vítěz utkání se jako první může zařadit k pásu na výdej zavazadel. A čekat tu nejdéle. foto: Profimedia.cz

Problémy s odbavení kufrů se pražskému letišti podařilo stabilizovat. Drtivá většina zpožděných zavazadel je už buď u svých majitelů, nebo alespoň na cestě k nim, uvedla mluvčí letiště Klára Divíšková. Kvůli přetíženému provozu však i nadále přetrvávají výrazná zpoždění na příletech i odletech.
  15:28

„Letiště se nicméně stále potýká s přetížením letového provozu a se zpožděním letů. Průměrné zpoždění příletů je kolem jedné hodiny, u odletů je to téměř padesát minut,“ uvedla mluvčí.

Letiště Praha proto doporučuje všem cestujícím, kteří se budou potýkat s delším čekáním při vyzvednutí svého zavazadla v Praze, aby vyplnili reklamační formulář na přepážce handlingové společnosti a zavazadlo jim bude během jednoho až tří pracovních dnů doručeno zdarma na uvedenou kontaktní adresu ve formuláři.

Plánovaný provoz na prodloužený víkend je podle Divíškové zajištěný také díky pomoci zaměstnanců z letiště převedených z jiných oddělení. „V dalších týdnech dojde následně k navýšení kapacit díky spolupráci s personálními agenturami,“ doplnila mluvčí.

Do handlingové společnosti má navíc nastoupit i krizový manažer. Jeho jméno mělo letiště oznámit během čtvrtečního odpoledne, pak však termín posunulo.

„Letiště Praha bohužel zatím nemůže zveřejnit jméno krizového manažera s ohledem na jeho pracovní závazky vůči stávajícímu zaměstnavateli. Veřejnosti ho představíme v průběhu příštího týdne. Manažer s dlouholetou zkušeností z provozu se nicméně s aktuální situací již intenzivně seznamuje,“ sdělila ředitelka komunikace Eva Krejčí.

Na situaci kolem zpoždění zavazadel začínají reagovat už i cestovní kanceláře. Například EXIM Tours a Fischer se s ERV Pojišťovnou dohodly na vyplácení kompenzací pro zájezdy začínající po 30. červnu, pokud zavazadlo není do destinace doručeno do 12 hodin od příletu.

Na kompenzace při ztrátě nebo jen zatoulání zavazadel na jiné letiště mají cestující nárok i podle obecně platných pravidel. Důvod zpoždění zavazadla přitom není vůbec důležitý. Výše úhrady, do které se mohou cestující po letecké společnosti domáhat úhrady, je podle Evropského spotřebitelského centra zastropována na zhruba 35 tisíci korunách.

Autor: