„Letiště se nicméně stále potýká s přetížením letového provozu a se zpožděním letů. Průměrné zpoždění příletů je kolem jedné hodiny, u odletů je to téměř padesát minut,“ uvedla mluvčí.
Situace s problémovým odbavením zavazadel na Letišti Václava Havla Praha se stabilizuje. Handlingová společnost Czech Airlines Handling prvními možnými lety poslala už drtivou většinu zavazadel za svými majiteli. Plánovaný provoz na prodloužený víkend je zajištěný také díky… pic.twitter.com/5nh0zhO0Qf
— Prague Airport (@PragueAirport) July 4, 2024
Letiště Praha proto doporučuje všem cestujícím, kteří se budou potýkat s delším čekáním při vyzvednutí svého zavazadla v Praze, aby vyplnili reklamační formulář na přepážce handlingové společnosti a zavazadlo jim bude během jednoho až tří pracovních dnů doručeno zdarma na uvedenou kontaktní adresu ve formuláři.
Plánovaný provoz na prodloužený víkend je podle Divíškové zajištěný také díky pomoci zaměstnanců z letiště převedených z jiných oddělení. „V dalších týdnech dojde následně k navýšení kapacit díky spolupráci s personálními agenturami,“ doplnila mluvčí.
Do handlingové společnosti má navíc nastoupit i krizový manažer. Jeho jméno mělo letiště oznámit během čtvrtečního odpoledne, pak však termín posunulo.
„Letiště Praha bohužel zatím nemůže zveřejnit jméno krizového manažera s ohledem na jeho pracovní závazky vůči stávajícímu zaměstnavateli. Veřejnosti ho představíme v průběhu příštího týdne. Manažer s dlouholetou zkušeností z provozu se nicméně s aktuální situací již intenzivně seznamuje,“ sdělila ředitelka komunikace Eva Krejčí.
Na situaci kolem zpoždění zavazadel začínají reagovat už i cestovní kanceláře. Například EXIM Tours a Fischer se s ERV Pojišťovnou dohodly na vyplácení kompenzací pro zájezdy začínající po 30. červnu, pokud zavazadlo není do destinace doručeno do 12 hodin od příletu.
Na kompenzace při ztrátě nebo jen zatoulání zavazadel na jiné letiště mají cestující nárok i podle obecně platných pravidel. Důvod zpoždění zavazadla přitom není vůbec důležitý. Výše úhrady, do které se mohou cestující po letecké společnosti domáhat úhrady, je podle Evropského spotřebitelského centra zastropována na zhruba 35 tisíci korunách.