Nejde o nákupní centrum, jež se trčí v polích za městem. Jde v podstatě o centrum nově vznikající čtvrti, o místo, kde si místní mohou nakoupit, zajít do kavárny, restaurace či na poštu, která je v této budově také.
Proč ale stavět něco, co je na první pohled dražší? Manažeři supermarketů jistě vytáhnou excelové tabulky, dle kterých je nejvýhodnější budovat stejné krabice – po Evropě jich jsou tisíce. Odpověď leží hlavně v čím dál důležitější roli společenské odpovědnosti.
Chce-li supermarket Jumbo (v Nizozemsku druhý největší, po Albertu) přesvědčit zákazníky, že budoucnost bere vážně, nemůže stavět betonové a energií plýtvající krabice. Zkrátka musí nasadit dřevo, mechovou střechu se solárními panely, design, který bude bránit přehřívání v létě a v zimě pomůže získat teplo. A když už obchodník začne tyto věci řešit, zjistí, že k dobré architektuře zbývá už jen krátký krok.
Výrazný díl práce odvedli i autoři z architektonického studia De Zwarte Hond. Ti manažerům supermarketu ukázali, že doba se mění. Nákup už mnohde vozí různé firmy až domů, lidé tak musejí mít důvod do obchodu jít. A že bude vypadat dobře, je jedním z nich.