„Jezdí pouze na elektřinu, popřípadě, díky speciálním článkům na povrchu vozu, na solární energii,“ popsal Jaromír Marušinec z VUT. Zapojeno na tři hodiny do zásuvky s 230 volty je auto připraveno na stokilometrovou trasu. Vůz je asi o padesát kilogramů lehčí než jeho běžná spalovací verze, výkon má 33 kilowattů, což odpovídá dvojnásobku u klasických motorů, a na křižovatkách rychleji akceleruje. Náklady na palivo jsou ve srovnání se spalovacími motory desetinové.
O svoje zkušenosti s elektromobily se nyní brněnští experti budou dělit s odborníky z Tatry Kopřivnice. Umožní jim to včera podepsaná smlouva, jejímž cílem je zkvalitnění přípravy studentů a spolupráce na technologickém vývoji a inovačních projektech firmy. „Pomůžeme jim hlavně s vývojem hybridních motorů, které by časem měly být pouze elektrické,“ plánuje Marušinec. „Tyto technologie chceme v budoucnu využít pro naše tatrovky,“ potvrdil generální ředitel společnosti Tatra Ronald Adams. Podle něho by Tatra ráda začala s testováním prototypů do několika let.
Podle Marušince jsou vývojově elektromobily do běžného provozu připraveny už dávno. Automobilky však prý odrazuje, že vozy nevyžadují žádný servis. „Žádná převodovka, výměna výfuku, svíček, oleje – mění se jen pneumatiky,“ podotkl Marušinec.
Regionální mutace| Lidové noviny - Brno