Sobota 6. července 2024, Den upálení mistra Jana Husa
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Billboard, který k vám mluví

Česko

Na štítové stěně jednoho domu na Manhattanu visí billboard, který oslovuje kolemjdoucí. Když ho míjíte, osloví přímo vás - nikdo jiný ho v tu chvíli neslyší.

NEW YORK / PRAHA Když newyorská stylistka Alison Wilsonová procházela minulý týden ulicí Prince Street na Manhattanu, uslyšela najednou, jak se jí přímo u ucha ptá ženský hlas: „Kdo je tam? Kdo je tam?“ Rozhlédla se, ale nikoho neviděla. Hlas pak ještě dodal: „Tohle není vaše představa.“ Nebyla. Šlo o reklamu televizní společnosti A&E, která lákala diváky ke svému novému seriálu „Paranormální jevy“, zaměřenému na různé duchy a zjevení.

Výše zmíněnou událost zaznamenal časopis Advertising Age, podle nějž tvůrci reklamy využili novou technologii společnosti Holosonics nazvanou „audio spotlight“ - ta prý umí vyslat zvuk podobně jako světlo, tedy jako ohraničený „paprsek“. Uslyší jej pouze ten, kdo vstoupí do vymezeného prostoru, na který míří speciální vysílací zařízení. Zvuk se pak rozezní přímo v jeho hlavě. Vysílač je v tomto případě umístěný na střeše nad billboardem. Celá věc okamžitě vyvolala bouřlivou diskusi na stránkách amerických médií. Podle kritiků je totiž využití podobné technologie odůvodnitelné třeba v muzeu nebo v knihovně, kde potřebujete získat informace a současně uchovat tiché prostředí, ale jako pouliční reklama znamená neočekávaný a nežádoucí zásah do lidského soukromí, hraničící navíc s podprahovou reklamou.

Joe Pompei, ředitel a zakladatel společnosti Holosonics, však svůj vynález hájí tím, že naopak zabrání takzvanému zvukovému znečišťování veřejných prostranství, protože z nich vytlačí halasně vyhrávající reklamy a omezí jejich zvuk jen na úzký prostor.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!