Sobota 6. července 2024, Den upálení mistra Jana Husa
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Brno má i superdlouhou myčku

Česko

BRNO Nové brněnské odstavné nádraží, přesněji jeho první část s největší tuzemskou myčkou vlaků, oficiálně funguje. Spory o tom, jak má vypadat přestavba brněnského železničního uzlu, však neukončilo: jeho poloha nevylučuje ani jednu z diskutovaných poloh nádraží.

Správu železniční dopravní cesty stálo vybudování nového odstavného nádraží 3,1 miliardy korun. Jeho jádrem je myčka vlaků, která umožňuje umýt až 200 vozů denně. Měří 216 metrů, je tedy dvakrát delší než podobné zařízení v Praze, a funguje podobně jako automyčky. Zbaví moravskou metropoli nepříjemné absurdity, kdy se v létě lidé vozili čistějšími vlaky než v zimě, protože dosavadní brněnská myčka fungovala jen při teplotách nad pět stupňů Celsia.

Karel Janků ze Správy železniční dopravní cesty upozornil, že myčky s celoročním provozem fungují v tuzemsku jen v Bohumíně, Hradci Králové a v Praze. Všechny ale patří Českým drahám – brněnskou sice bude provozovat soukromá firma, ale nabízet její služby hodlá i soukromým dopravcům.

Součástí stavby nového odstavného nádraží položeného z větší části v Brně-Horních Heršpicích jsou také průjezdné koleje včetně nákladního průtahu, který směřuje nákladní vlaky mimo centrum Brna. Souběžně s ní vznikl také rozsáhlý podjezd vedoucí dopravu ze Sokolovy ulice pod železničními tratěmi směr Modřice a Střelice.

Odstavné nádraží je první fází rekonstrukce železničního uzlu Brno.

Regionální mutace| Lidové noviny - Brno

Autor: