„Letáčky s náhradními trasami tramvají visí na zastávkách a jsou i ve vozech. Přesto mě zaskočilo, že uprostřed města vyroste bez vysvětlení ohrada,“ poznamenala včera Eva Štěpánová, která přesedala v centru Brna. Měla pravdu. Křižovatku Joštovy a České obehnal desítky metrů dlouhý plot. Na něm však není jediné na první pohled patrné vysvětlení ani omluva, na jakou byli Brňané zvyklí například při stavbě křižovatky na Hlinkách. „A tady jsme v historickém centru Brna, tady by to vysvětlení mohlo být kvůli turistům dokonce v několika jazycích včetně návodu, kam jít na dopravu,“ přidal se další z Brňanů Zbyněk Vévoda.
Překážková dráha v okolí tradičních zastávek je však jen jedním z problémů. Ten druhý signalizují lidé z Masarykovy ulice. „Většina tramvají teď odklonem jezdí kolem nás. Je to hustý provoz, nevím, kolik lidí tu na zahrádce vydrží sedět,“ poznamenal číšník v jedné z nich.
Dopravní podnik o víkendu vyslal své revizory, aby tentokrát nekontrolovali, ale v oranžových vestách informovali cestující o výluce a rozdávali plánky.„Budou tam několik dní, aby se lidé v tak rozsáhlé výluce vyznali,“ podotkla mluvčí firmy Hana Pohanová. Už o víkendu přišli dopraváci na nutnost spravit značení přechodů mezi provizorními zastávkami.„V pondělí ho na několika místech vylepšíme,“ potvrdil vedoucí dopravního odboru dopravního podniku Jan Seitl.
Oprava za více než čtyřicet milionů korun si vyžádala rozsáhlé změny. Dopravní podnik nezavedl náhradní autobusové linky, ale tramvajové rozdělil a přesměroval. Změny postihly osm ze třinácti brněnských tramvajových linek.
Lidé budou moci vidět i některá netradiční řešení, jak obracet tramvaje v centru Brna bez obvyklé smyčky. Například mezi krajským úřadem a Bílým domem se obousměrné tramvaje obracejí na speciální výhybce položené na stávající koleje bez potřeby rozkopávat ulici, na Komenského náměstí se zase linka 5 obrací přímo v křižovatce. Lidé tam tak budou moci sledovat couvající tramvaj. Právě tam si větší pozor musejí dávat také motoristé. Z Husovy ulice totiž nyní zabočují tramvaje i doleva směrem k Údolní a křižují jim tak cestu po spojce, kterou dosud nejezdily.
Překážková dráha v okolí tradičních zastávek je však jen jedním z problémů. Ten druhý signalizují lidé z Masarykovy ulice. „Většina tramvají teď odklonem jezdí kolem nás. Je to hustý provoz, nevím, kolik lidí tu na zahrádce vydrží sedět,“ poznamenal číšník v jedné z nich.
Dopravní podnik o víkendu vyslal své revizory, aby tentokrát nekontrolovali, ale v oranžových vestách informovali cestující o výluce a rozdávali plánky.„Budou tam několik dní, aby se lidé v tak rozsáhlé výluce vyznali,“ podotkla mluvčí firmy Hana Pohanová. Už o víkendu přišli dopraváci na nutnost spravit značení přechodů mezi provizorními zastávkami.„V pondělí ho na několika místech vylepšíme,“ potvrdil vedoucí dopravního odboru dopravního podniku Jan Seitl.
Oprava za více než čtyřicet milionů korun si vyžádala rozsáhlé změny. Dopravní podnik nezavedl náhradní autobusové linky, ale tramvajové rozdělil a přesměroval. Změny postihly osm ze třinácti brněnských tramvajových linek.
Lidé budou moci vidět i některá netradiční řešení, jak obracet tramvaje v centru Brna bez obvyklé smyčky. Například mezi krajským úřadem a Bílým domem se obousměrné tramvaje obracejí na speciální výhybce položené na stávající koleje bez potřeby rozkopávat ulici, na Komenského náměstí se zase linka 5 obrací přímo v křižovatce. Lidé tam tak budou moci sledovat couvající tramvaj. Právě tam si větší pozor musejí dávat také motoristé. Z Husovy ulice totiž nyní zabočují tramvaje i doleva směrem k Údolní a křižují jim tak cestu po spojce, kterou dosud nejezdily.