První obchod Český grunt již funguje na pražských Vinohradech a brzy mají přibýt další prodejny. Vlastníci Českého gruntu chtějí během tří až pěti let otevřít minimálně jednu prodejnu lokálních potravin v každém kraji. Pro agenturu ČTK to uvedl spolumajitel společnosti Český Grunt Aleš Kotěra.
„Chceme v každém regionu prodejnu, kam budou farmáři svážet své výrobky,“ nastínil Kotěra vizi konceptu, který by měl do budoucna fungovat na bázi franšíz. Síť chce postupovat opačně než velké obchodní řetězce, jejichž prodejny po celé zemi jsou zásobovány prostřednictvím vlastních skladových center. „Chceme být centrální jen v tom konkrétním kraji,“ podotkl Kotěra. Zboží nabízené jednotlivými prodejnami by se mělo od sebe lišit.
Zhruba v polovině letošního prosince by měla být otevřena prodejna v jihočeském Písku, v prvním čtvrtletí příštího roku pak nejspíš přibude druhá provozovna v Praze. Do konce pololetí by pak chtěl Český grunt také do Hradce Králové. „Praha je největší trh, jedna prodejna je strašně málo,“ řekl Kotěra. Dodal, že v současnosti se spoluvlastníkem vybírají pro umístění nového obchodu vhodnou lokalitu.
Podle analytika Zdeňka Skály ze společnosti Incoma GfK poptávka po čerstvých potravinách i v krizi spíše sílí, takže podobné projekty jako Český grunt mají na čem stavět. „Na českém trhu je dost zákazníků, kteří mají zájem o farmářské potraviny a jsou ochotni si i připlatit. Úspěch farmářských trhů o tom svědčí a potenciál zde tedy určitě je,“ řekl Skála.