Tratě bez vlaků by správa železnic následně poslala do správního řízení, ve kterém by koleje byly zcela zrušeny a vymazány ze sítě SŽDC. Stát si od toho slibuje úsporu v údržbě 200 milionů až 300 milionů korun ročně.
Seznam tratí určených k zániku je neveřejný, řada krajů ale zrušení některých kolejí potvrdila. Například v jižních Čechách zřejmě zanikne spojení Dívčice–Netolice, kraj s tím souhlasí.
Vedení kraje Vysočina informovalo o zrušení jedné regionální tratě už před týdnem, jde o trať Moravské Budějovice – Jemnice na Třebíčsku.
Své koleje hájí Plzeňský kraj. „Jedinou trať, kterou těžko obhájíme, je dvanáctikilometrová železnice na severu Plzeňska z Mladotic do Kralovic u Rakovníka,“ řekl krajský radní pro dopravu Jaroslav Bauer (ČSSD).
Vlaky přestanou jezdit zřejmě mezi Kroměříží a nedalekou obcí Zborovice. Ohrožena je i řada železnic ve Středočeském, Karlovarském, Ústeckém nebo Moravskoslezském kraji. Ohrožen je provoz i na turisticky oblíbené krušnohorské dráze Chomutov–Vejprty, kde už nyní jezdí vlaky jen o víkendech.