Sobota 6. července 2024, Den upálení mistra Jana Husa
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Do reklamy zase potečou peníze

Česko

PRAHA Globální výdaje do reklamy začínají růst. Vyplývá to z upřesněných odhadů vývoje reklamních investic, které včera zveřejnila síť mediálních agentur ZenithOptimedia.

„Pro letošek očekáváme navýšení celosvětových reklamních investic o 2,2 procenta proti původnímu odhadu z počátku roku 2010, který počítal jen s nárůstem ve výši 0.9 procenta,“ uvedla ZenithOptimedia ve své zprávě. Podle ní došlo ke stabilizaci krizí nejvíce postižených trhů, které se vrátí k růstu reklamních investic během roku 2011. „K oživení reklamních výdajů dojde postupně během následujících tří let,“ konstatuje zpráva. Na rostoucím trendu by se přitom měl podílet zejména internet: podíl výdajů do internetové reklamy vzroste celosvětově z 12,6 procenta v loňském roce na 17,1 procenta v roce 2012.

V Česku ZenithOptimedia odhaduje v prvním pololetí ještě pokles reklamních výdajů ve výši pět až deset procent proti stejnému období roku 2009, pak ale počítá s mírným růstem. „V případě optimistické varianty dalšího vývoje by k oživení mohlo dojít již od září 2010,“ říká ředitel ZenithOptimedia Prague Petr Majerik. „Celoroční výdaje za rok 2010 by tak mohly mírně překonat inzertní objemy z roku 2009. V segmentech, kde většina zadavatelů loni rovnoměrně snížila své reklamní výdaje, by však musela nastat situace, kdy jeden či dva z nich budou chtít využít krizi tím, že své rozpočty nečekaně navýší. To by mohlo vyvolat následnou řetězovou reakci a skokově navýšit poptávku po reklamním prostoru,“ vysvětlil.

Autor: