Sobota 6. července 2024, Den upálení mistra Jana Husa
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Do Šumperka už vedou troleje

Česko

ŠUMPERK Do Šumperka mohou elektrické vlaky „po svých“. Včera skončila elektrizace železniční trati ze Zábřehu, která umožní vypravovat přímé vlaky z Olomouce, ale také zrychlí provoz.

Práce stály téměř 1,8 miliardy korun a zahrnuly také některé protipovodňové úpravy a zlepšily zabezpečovací zařízení. Podle Václava Johna ze Správy železniční dopravní cesty nebylo jejich cílem pouze zrychlení provozu, které bude řádově v minutách, nýbrž zvýšení komfortu cestování. Elektrická dráha je šetrnější k životnímu prostředí než motorová. Rekonstruovány byly také mosty a koleje a postaveny protihlukové stěny.

Trať Zábřeh-Šumperk pochází z roku 1871 a její elektrizaci železničáři plánovali dvacet let. Práce, zčásti placené z evropských fondů, trvaly rok a půl.

Do města přitom již elektrické lokomotivy a další elektřinou poháněné soupravy často jezdily - jejich cílem jsou totiž šumperské strojírny Pars, kde vlaky modernizují. Protože žádná z tratí vedoucích do města dosud nebyla elektrifikovaná, musely je tahat motorové lokomotivy. Do budoucna elektrizace chtěli dosáhnout také zástupci obcí, které provozují navazující železniční trať ze Šumperka do Koutů nad Desnou. Tu obce převzaly poté, co ji po povodních v roce 1997 nechtěly obnovovat České dráhy. Ministerstvo dopravy ale plán odmítlo, trať podle nich na takový plán není dostatečně vytížená a náklady by byly neúměrné.

Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání

Regionální mutace| Lidové noviny - Morava

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!