Jedním z významů anglického slova lance je kopí. Lancer je pak logicky kopiník. Pominemeli sportovní modely Evolution, bylo u dosavadní generace sedanů Lancer obtížné nalézt souvislost mezi jejich názvem a skutečným charakterem. S novou generací Lancer Sports Sedan je však všechno jinak.
Automobilka Mitsubishi u ní totiž vsadila na sportovně laděný design s výrazným klínovitým tvarem a „žraločí“ přídí, takže je již na první pohled patrné, že řidič se má na co těšit.
Základem novinky je platforma Project Global Family, na jejímž vývoji spolupracovala japonská automobilka s americkou skupinou Chrysler. Lancer Sports Sedan sdílí tento technický základ například s SUV Mitsubishi Outlander nebo s vozem Dodge Caliber.
Zcela přepracovaný podvozek Lanceru Sports Sedan nabízí výborné jízdní vlastnosti, a to i v případě, že je vůz vybaven šestnáctipalcovými koly s pneumatikami 205/60 R 16 místo osmnáctipalcových, obutých do pneu 215/45 R 18, jež se standardně montují na modely Intense a Instyle.
Do nového lanceru montují menší motory než dříve. Jedná se o čtyřválce 1,5/109 k a 1,8/143 k s variabilním časováním ventilů MIVEC, jež nabízejí větší výkon a nižší spotřebu paliva. Kromě toho výrobce rozšířil paletu motorů o vznětovou variantu 2.0 DI-D/103 kW, dodávanou koncernem Volkswagen. Na rok 2009 připravuje Mitsubishi novou generaci vlastních turbodieselů.
Dobrou zprávou je, že ceny nového lanceru začínají na bezmála 450 tisících. Automobil je přitom již v základu velmi slušně vybaven.
Český dovozce automobilů Mitsubishi chce v červnu 2008 na náš trh uvést špičkový model Lancer Evolution s motorem 2.0 Turbo MIVEC/295 k a sofistikovaným systémem pohonu všech kol S-AWC. O tři měsíce později má následovat Lancer Ralliart se stejným motorem nižšího výkonu (240 k) a jednodušším pohonem všech kol AWD. Současně s ní přijde do prodeje také Lancer Sportback s pětidveřovou karoserií hatchback.