Informoval o tom mluvčí inspekce Martin Drápal. Právě uvolněné šrouby a upevňovadla kolejí patrně v uplynulých dnech způsobily i vykolejení nákladního vlaku. Trať u Vyškova je součástí rušného železničního tahu Brno-Přerov. Při nehodě vykolejilo 13 z celkem 25 prázdných vagonů na uhlí.
Kvůli uvolněným šroubům vykolejil vlak |
Strojvedoucí, kteří po této trase před kolizí projížděli, si údajně stěžovali na "zvlněné" koleje. Kvůli nehodě byl odvolán Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) z funkce traťmistr i vrchní mistr, kteří měli za povinnost péči o koleje.
SŽDC vede ve věci vlastní vyšetřování. Její mluvčí Pavel Halla uvedl, že lze očekávat i další personální postihy. Patrně budou oznámeny v tomto týdnu. Přesnou příčinu neštěstí, při němž nebyl nikdo zraněn, Drážní inspekce zatím nestanovila.
Stávka pomůže opravám |
Kontroly po celé republice
"O současných potížích víme a již je řešíme. Do konce června se uskuteční na trati na Vyškovsku dvě jednodenní výluky, při nichž se počítá s dalšími opravami kolejí," uvedl Halla.
Drápal zdůraznil, že podrobné kontroly, zaměřené hlavně na dotažení šroubů u kolejí, se po nehodě u Vyškova budou konat na více místech republiky.