Sobota 29. června 2024, svátek má Petr, Pavel
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Bicykl, který se řítí rychlostí motorky. V Česku se rozšířilo „hackování“ elektrokol, často je to ale nelegální

Česko stále častěji brázdí jezdci na upravených elektrokolech, na kterých mohou dosáhnout klidně rychlosti 50 km/h a někdy i více. Přitom maximální rychlost, do které cyklistovi elektromotor pomůže, je zákonem stanovena na 25 km/h. Takto jsou také všechna elektrokola prodávaná v České republice nastavena.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J76a84n 20K49u91m40š39t54a

7. 8. 2023 17:46

Jo jo, je to už nějakou dobu co jsem viděl jistý extrém.

Video kde parta kluků jezdila v lese na tratích... Chvíli se motali šlapáním na takovém lesním prostoru a najednou 2 z nich se otočili na kopeček dlouhý asi 10m a se sklonem asi 45°,

Oba ho vyjeli bez jediného šlápnutí

A vůbec elektrokola bych úplně zakázal, díky tomu se na silnice dostávají lidé kteří na silnici nemají co dělat protože třeba neznají předpisy nebo prostě děcka

navíc je to hnus vidět nějaké vep*íky jak si ladně vyšlapují, těm bych naopak dál obyčejná kola, nebýt elektrokola tak nevytáhnou paty z domu

0 1
možnosti
MH

Cokoli s motorem má být automaticky považováno za motorové vozidlo a odpady by pochyby.

Těchhle formálních limitů zneužívají třeba prodejci cargokol, která se bez porušení limitů ani nejsou schopna pohnout, přesto s nimi jejich řidiči klidně jezdí po cyklostezkách a samozřejmě nemají ani označen, ani pojištění, často ani řidičák.

0 1
možnosti
MK

Na tohle mam nazor jasny.

A) zvysil bych limit (u kol, kolobezeke apod) na 500W a 30km/h

B) tvrde bych sel po tech, co se po cestach, chodcnicich, cyklstezkach, horach apod prohaneji na defakto nehomologovanych motorkach bez papiru....

0 1
možnosti
IL

I84v40o 84L95y91č38k53a

3. 8. 2023 12:15

Nedávno mne málem nabourala důchodkyně na elektrokole, když mi na křižovatce nedala přednost zprava. Naštěstí jsem auto ubrzdil, ale šlo o centimetry. Ale bába svištěla dál, na tváři úsměv idiota. A já si uvědomil, jak spousta starších lidí na kole šlape ztěžka a pomalu,protože fyzička už není jako zamlada. No a pak si koupí elektrokolo nebo koloběžku, na které to sviští. Ale náhle se objeví nějaká situace, kdy je třeba uhnout nebo zastavit, ale ono to nezastaví na jednom kroku a je malér, někdy i smrťák.

3 0
možnosti
EH

Mentalita - není totáč, každý si může dělat, co chce.

No, ale díky tomu, že Češi našli něco, co se dá obcházet, se kola u nás rozšíří tak, jako je tomu v západní Evropě. Navíc elektrokolo na rozdíl od obyčejného kola, kde se musí jenom šlapat, uspokojuje i maloměšťáka.

1 0
možnosti
JS

Ta regulace je příliš striktní. U nás není nikde povolené jezdit autem rychleji než 130 km/h, přesto většina aut na trhu dokáže jet přes 200 km/h, i poslední Kia Picanto jede 150 km/h. Auta mají silné motory 100 kW+ a to včetně elektromobilů. Traktory běžně zvládají 50 km/h. .

Ale přípomoc u elektrokola je omezená na patetických 25 km/h a 250 W, není ani povolený ruční akcelerátor (páčka), aby se náhodou "něco nestalo".

0 2
možnosti
LK

tahle diskuze je typická ukázka pumpiček a jejich omezené logiky

1 3
možnosti
LZ

Typická reakce točvolanta.

3 1
možnosti
VM

naprostá většina cyklistů dokáže jet víc, než 25 (na silničním kole prakticky každý). Ten limit byl nastavený nesmyslně, to je hlavní důvod jeho obcházení. Kdyby byl o 10 výše, byla by motivace k nějakému hackingu mnohem menší.

13 0
možnosti
MS

USA mají 20 mph, tedy 32 km/h ...

3 0
možnosti
PS

Jsou tam humorné informace:

- namátkou "sdílené cyklostezky" - Jsou tu nějaké jiné? Nějaké privátní uzavřené okruhu?

- "Kolo s dvěma baterkami profičí a udělá poryv větru jako od kaminonu". Autorovi doporučuji obé, ať si to zkusí a přijde znovu napsat, co je větší.

- "Není totiž pravda, že by jízda na elektrokole byla prosta fyzické námahy" - je a není. Je tu spousta kol s páčkou, na ty se dá jet prost fyzické námahy, když se šlapat nechce. Většinou sady evbike apod. Nicméně mám takové i takové, koupené hotové je vyladěné líp, o tom žádná. Ale občas se pojedu i na archivní s páčkou a páčku použiju na rozjezd na světlech, než našlápnu, je to rychlejší. Ale dá se bez páčky obejít.

2 0
možnosti
JS

Autor neví, která bije. Představuji si babičku, jak se "řítí" na hacknutém kole rychlostí 26 km/h s košíkem vajec na nosiči a vytváří poryv větru jako kamion.

Dvě baterie nezvýší výkon, ale dojezd. Je to analogie větší benzínové nádrže, ne silnějšího motoru.

8 0
možnosti
JS

Naprosto zbytečná a škodlivá regulace! Kdyby byla na trhu legální a dostupná elekrokola s parametry mopedu / 125 ccm (výkon 2 - 4 kW, rychlost alespoň 50 km/h), což je technicky i ekonomicky možné, lidi by je používali na cesty po městě a dojíždění do práce místo aut a těžkopádných elektromobilů. Snížily by se emise, spotřeba materiálů, dopravní zatížení. Není problém vytvořit pro ně novou kategorii ŘP "elektromoped" (věk 12 - 15 let, zkouška ze základů silničního provozu).

Lidé, kteří kola hackují mají moje sympatie. Je třeba bojovat proti byrokracii a úřednické tyranii.

10 13
možnosti
JW

Taková elektrokola se již běžně u nás prodávají, sám jedno vlastním. Motor 1000W, baterka 25Ah, max. rychlost bez toho jejich heknutí 50km/h. A teď babo raď.

0 0
možnosti
TS

Horší slátaninu a tendenční popouzení proti cyklistům, než v tomto článku, jsem už dlouho nečetl.

Autor si očividně plete "pojem a "průjem" tj. kolo s pomocným motorkem a kolo s přídavným elektrickým motorem -- viz box "Co je ve vyhlášce". Vyhláška č. 341/2014 Sb. toto definuje jasně a určuje co je a není jízdní kolo a z toho vyplývající pravidla resp. zákon upravující provoz jízdních kol. Tj. kam kolo může nebo nemůže a jak se má cyklista - účastník silničního provozu - chovat. Naštěstí to neurčují diskutující ve svých názorech. (doporučuji všem přečíst např. zde https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2014-341)

Další zmatek má autor článku v tom, co je maximální rychlost pro vypnutí přípomoci (25 km/h) a co je maximální rychlost (rychlost omezuje dopravní značení a ne schopnost cyklisty dosáhnout šlapáním rychlost vyšší, než je povolená přípomoc).

Z těchto nepřesností pak vyplývá i následující diskuze, kdy někteří diskutující "pochopili" autora a nejraději by jízdní kola vymazali z dějin lidstv

14 1
možnosti
PO

Popsal jste to velmi presne. Fakt nechapu autory podobnych clanku, kteri si v dnesnim internetovem svete nedokazi overit informace a uvest je v clanku spravne.

3 0
možnosti