Výhody takového zařízení jsou jasné – bez námahy s sebou můžete nosit stovky knih v malé, lehké krabičce. Astejně tak jasné jsou i názory kritiků – četba z displeje namáhá oči a je nepřirozená. Tak či onak, elektronické čtečky jsou stále populárnější. Například společnost Amazon, lídr v tomto odvětví, prodala jen na Štědrý den zhruba osm milionů svých přístrojů Kindle, v porovnání s 2,4 milionu v loňském roce.
A internetová fóra se hemží příspěvky typu „jen počkejte, až ho zlevní na 99 dolarů, to bude něco“. Ve prospěch čteček mluví také cena knih – i nejlevnější paperbacková vydání už stojí více než elektronická verze. Není proto divu, že na objednávku každé klasické knihy přes server Amazon připadají dvě elektronické.
Stahování textů do čteček přes internet je výhodné například i pro vydavatele novin, kteří by je tak mohli lehce zpoplatnit. Zdá se tedy, že jediné, co by mohlo zlepšující se postavení čteček Kindle ohrozit, jsou konkurenční tablety, jako třeba iPad od Applu. Ten navíc umožňuje i přehrávání videí nebo hraní her. Podle ohlasů má ale Kindle v rukávu velký trumf – je určen jen pro čtení knih, a jeho displej je tak pro lidské oči mnohem příjemnější.