„Nyní je jasné, že v podobě, v jaké bylo představeno, Euro 7 nikdy platit nebude,“ řekl před týdnem serveru Lidovky.cz ministr dopravy Martin Kupka (ODS). „Je nutná úprava, která bude znamenat, že další regulací neohrozíme konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu a nezkomplikujeme mnoha lidem život,“ dodal.
Jenže norma jako taková zatím změněna není. „Euro 7 je stále projednáváno v europarlamentu i v Radě EU. Takže je příliš brzy na to říci, jaké dohody se nakonec dosáhne,“ upozorňuje Felipe Rodriguez, odborník na emise z neziskové organizace Mezinárodní rada pro čistou dopravu.
„Hlavní boj se v europarlamentu svede v září a říjnu. Předběžné signály jsou pozitivní a minimálně časový odklad by měl mít velkou šanci,“ řekl pro Lidovky.cz Petr Knap, expert na autoprůmysl z poradenské společnosti EY.
Nyní však měsíce jednání konečně spějí k výsledku.