Čtvrtek 4. července 2024, svátek má Prokop
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Evropané už pivu tolik neholdují. Prodej klesá

Česko

LONDÝN Objem prodaného piva v západní Evropě loni klesl o 2,5 procenta, pokles zaznamenaly téměř všechny trhy. Nejprodávanější značkou piva zůstal Heineken, který si tuto pozici drží již 22 let.

Všechny největší světové pivovary, kterými jsou AnheuserBusch InBev, SABMiller, Heineken a Carlsberg, mají sídlo v západní Evropě. Jejich růst však závisí hlavně na rozvíjejících se trzích Latinské Ameriky a Asie.

Značky Heineken se loni prodalo přes 11 milionů hektolitrů. Značce Carlsberg se pak podařilo s téměř osmi miliony hektolitrů sesadit z druhého místa na třetí pivo Carling společnosti Molson Coors. Čtvrtou a pátou příčku obsadily značky Foster’s a Amstel, které rovněž patří pivovaru Heineken.

Autor: