Některá jména sponzorů ve jménech extraligových klubů svádějí fanoušky ostatních týmů k posměšným přezdívkám. Tak například Českým Budějovicím, které se přejmenovaly na HC Mountfield, neřekne nikdo jinak než Sekačky. Loni tak fanoušci mohli o vyhecovaných duelech Sekaček proti Paštikám (což byl loňský název zlínského klubu: HC Hamé). Zlín se ale před letošní sezonou potravinářské firmy zbavil, nikoli však uštěpačných poznámek. Nyní totiž zase s Kladnem může hrát „Okenářské derby“ a referáty se hemží popisem o průvanu v obraně, okýnkách v taktice atd.
AKREDITAČNÍ PODMÍNKY
pro tiskové zpravodajství z vybraných hokejových utkání v sezóně 2007/2008 ... V rámci Publikování Utkání bude Akreditovaná osoba používat oficiální názvy, případně loga soutěže, v rámci které se Utkání koná, a oficiální názvy, případně loga jednotlivých klubů, jež jsou uvedeny v příloze těchto Akreditačních podmínek, a to pro příslušnou soutěž a/nebo klub vždy alespoň jednou. Příloha č. 1 Oficiální názvy jednotlivých soutěží: „O2 extraliga ledního hokeje“, přípustná další značení: „O2 extraliga“ (čte se anglicky „ou tú extraliga“) „Česká pojišťovna play-off“, přípustná další značení: „ČP play-off“, „Play-off České pojišťovny“
Jak to chodí ve světě
Například v NHL je jméno firmy v názvu klubu zcela nemyslitelné. Stejně jako reklamy na ledové ploše. Ani jinde na západě nebývá zvykem zatahovat sponzorská jména do názvu klubů. Mužstva volí název raději podle města nebo podle různých zvířat. Je to ale dáno tím, že třeba v zámoří stojí lístek na zápas mnohonásobně víc a kluby tak získávájí finance především ze vstupného. V Česku tvoří příjmy z prodaných lístků jen menší část rozpočtu a pro týmy je daleko důležitější přízeň silného sponzora.
Názvy klubů O2 extraligy
HC Mountfield České Budějovice
HC Energie Karlovy Vary
HC Oceláři Třinec
HC Sparta Praha
HC Slavia Praha
Bílí Tygři Liberec
HC Vítkovice Steel
HC Lasselsberger Plzeň
HC Slovan Ústečtí Lvi
HC Moeller Pardubice
HC Geus Okna Kladno
HC Znojemští Orli
RI Okna Zlín
HC Litvínov