Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvSpráva železnic má už několik měsíců platný demoliční výměr, avšak čekala na rozhodnutí ministerstva kultury ohledně možného zahájení řízení o prohlášení nádraží památkou. Podnět podal architekt Václav Kruliš. Na konci června ministerstvo rozhodlo, že řízení nezahájí, protože už dříve bylo vydáno pravomocné povolení Dopravního a energetického stavebního úřadu o odstranění stavby.
V současnosti pracovníci vyklízejí veškeré vybavení z objektu. „Na to naváže jeho odstranění,“ uvedla tisková mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová. Na přelomu roku SŽ požádá o povolení záměru stavby nového nádraží.
Podle kladenského radního a architekta Ondřeje Rysa (Volba pro Kladno) nádražní budova nikdy nebyla navržena především pro cestující, ale spíše jako administrativní objekt pro zaměstnance dráhy. Nové nádraží navíc bude možné přímo napojit na připravovaný podchod. Zastupitelé Kladna již v červnu schválili úpravu územního plánu, která stavbu nového nádraží umožňuje.
Nádražím vedou tratě Praha - Rakovník a Kladno - Kralupy nad Vltavou. Je v provozu od roku 1855 a pro obyvatele Kladna známé též jako Vejhybka.
![](https://1gr.cz/data/mapy/A6/50_12910736169952-14_109170575834522-14-560x315.png)
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz