„Je to v podstatě ztrátová záležitost,“ řekl ředitel CK Slan tour Ladislav Peška. Zájem podle něj odpovídá vzdálenosti Kanady a s tím související vyšší ceně zájezdu, poptávka prý také opadla kvůli vízové povinnosti a absenci přímého leteckého spojení z Prahy.
Komplikovaná je rovněž situace kolem vstupenek na soutěže, jejichž výhradním distributorem je právě Slan tour.
Celkem se do volného prodeje dostalo pouze 500 lístků, nedostatek se projevil hlavně u nejžádanějšího hokeje. Pokud by bylo lístků více, jelo by do Kanady více Čechů, je přesvědčen Peška. Jako příklad dává minulou zimní olympiádu v Turíně, kde se počet prodaných lístků počítal na tisíce a kancelář na hry vypravila padesátkrát více klientů než nyní. „Pravda, ceny zájezdů byly řádově nižší, ale také dostupnost vstupenek byla výrazně vyšší,“ uvedl Peška.
Téměř nulový zájem o zájezdy hlásí specializovaná cestovní kancelář America Tours, která olympiádu nakonec zcela stáhla z prodeje. Jak uvedl jeden ze šéfů kanceláře Jan Kužel, několik skupin dokonce odřeklo již dříve zamluvený zájezd. U skupinových cest vidí Kužel příčinu v ekonomické krizi, důvodem nezájmu individuálních klientů jsou prý víza.
***
Olympiáda Sázkové kanceláře čekají žně Velké tuzemské sázkové kanceláře očekávají, že v objemu sázek budou zimní olympijské hry rekordní. Důvodem je především nová možnost sázet přes internet. Například Tipsport odhaduje objem sázek kolem 200 milionů korun, zatímco na minulé zimní olympiádě v Turíně to bylo kolem 150 milionů korun. Až dvojnásobný nárůst očekává Sazka a 100milionovou hranici hodlá pokořit i Fortuna.