Ponechme nyní stranou úvahy o tom, jestli je lepší očerňovat konkurenční partaje namísto vysvětlování vlastního programu, a podívejme se na jednu klíčovou větu. V ní se Petr Dimun chlubí tím, že prostřednictvím internetu zapojí do předvolební kampaně i obyčejné lidi, a to na adrese www.programzabackoru. cz.
Normálně byste očekávali, že po zadání této adresy do webového prohlížeče se vám zobrazí stránka s prezentací, v horším případě pak zpráva, že se na ní stále pracuje. Skutečnost však překoná i ta nejdivočejší očekávání: vítá vás zde text „Dimune, nejdřív konej, potom mluv!!! Tvoje Parkujeme.cz.“ Ano, zmínka o doméně padla v médiích ještě předtím, než si ji ČSSD zaregistrovala. Těžko říci, jestli to bylo jen opomenutí, anebo naprostá neznalost internetových zvyklostí. Strana se nyní bude muset draze vykoupit nebo začít s jiným jménem, které už ale nebude mít takovou mediální pozornost, jaké se dostalo tomu prvnímu. A když si vzpomenu na jeden svůj rozhovor s doménovým spekulantem, který mi tvrdil, že je dnes v dobré náladě, tak mi udělá dobrou cenu - pouhé čtyři miliony, bude to pro sociální demokracii pěkně drahá zkušenost.
Ponaučení plynoucí z tohoto případu je jednoduché: doménové jméno si registrujte dřív, než je poprvé vyslovíte. Pak už může být pozdě.
***
Základní pravidlo je jednoduché: Doménové jméno si registrujte dřív, než je poprvé vyslovíte. Pak už může být pozdě.
O autorovi| Ondřej Pohl, vedoucí sekce Svět techniky Lidovky.cz