„Zatím se k tomu nechceme nijak vyjadřovat. V případě, že by se ale prokázalo, že pan Renč skutečně řídil, asi by došlo na řešení ‚nemyslíš – zaplatíš‘,“ tvrdí Eduard Kauba, kreativní ředitel firmy. Sám režisér hrozbu ukončení smlouvy nijak nekomentoval. Telefon několikrát po sobě nezvedl. Jisté ale je, že by to pro něj nijak příjemná záležitost nebyla. Na spotech pro kampaň Nemyslíš – zaplatíš! už totiž vydělal více než 10 milionů korun.
Kromě možného vypovězení smlouvy hrozí Renčovi také 50tisícová pokuta a zákaz řízení až na dva roky.
O Renčově osudu se rozhodne ve správním řízení na pražském magistrátu, a to během jednoho až tří měsíců. Nyní šetří celou věc policie, která shromažďuje důkazy a hodlá vyslechnout všechny svědky. Poté případ převezme přestupkový odbor magistrátu.
Povolaní úředníci budou řešit, zda má pravdu Renč, který tvrdí, že auto řídil jeho kolega, či osádka nabouraného volva, která viděla za volantem režiséra. Řešit se bude i údajné ujetí od nehody, pro které má Renč své vysvětlení. „Byli jsme tři minuty od servisu, z auta se kouřilo, a tak jsme odjeli. S řidičem volva jsme se domluvili, on jel také do servisu,“ řekl Renč ve čtvrtek deníku Blesk. Podle výpovědi druhé strany je to ale nesmysl. „Z toho auta nikdo nevylezl. Já jsem popojel za křižovatku podívat se na bouchlej zadek, no a to auto odjelo,“ řekl řidič volva serveru Tn.cz.
***
NEMYSLÍŠ – ZAPLATÍŠ!
* Kampaň Nemyslíš – zaplatíš! byla spuštěna 1. října 2008. Je to vůbec nejdražší dopravní kampaň ministerstva dopravy v historii. Stála už 150 milionů korun. * Její hlavní součástí jsou drsné televizní spoty, které velmi syrovým způsobem líčí hrůzy dopravní nehody. Každý spot se zaměřuje na jeden nešvar českých šoférů (agresivita, rychlá jízda, nebezpečné předjíždění, řízení pod vlivem návykových látek či nepoužívání bezpečnostních pásů a autosedaček). * Kampaň by měla pokračovat i v příštím roce. V plánu jsou tři nové televizní spoty, zaměřené na motorkáře, dodržování bezpečných rozestupů a viditelnost.