„Minulý rok byl ve znamení čistého zisku, který přesáhl jednu miliardu korun,“ řekl serveru Dvořák. A to i přesto, že loňský rok podle něj byl ve znamení největších problémů. Kvůli světové hospodářské recesi aerolinkám výrazně ubylo cestujících. Letištěm Praha loni prošlo 11,6 milionu cestujících, což je proti roku 2008 pokles o 7,8 procenta.
„Došlo k propadu výnosů na 96 procent úrovně roku 2008. Snížili jsme objem nákladů na 94 procent nákladů roku 2008,“ uvedl Miroslav Dvořák.
Ziskové bylo Letiště Praha i kvůli tomu, že nemělo větší investice, jako byla například stavba Terminálu 2, píše Týden.cz.
Před týdnem Letiště Praha vydalo dluhopisy v hodnotě 250 milionů korun jako v pořadí druhou emisi v rámci dluhopisového programu. Peníze chce podnik využít na financování rozvojových programů, včetně výstavby druhé ranveje. Dluhopisy byly vydány se splatností v červnu 2020. Nová emise navazuje na dvouleté dluhopisy v objemu 800 milionů korun, které letiště vydalo počátkem roku. O dluhopisový program letiště se stará Komerční banka; dluhopisy nejsou určeny k obchodování na trzích, banka je bude nabízet vybraným klientům.
Letišti Praha začne zřejmě brzy konkurovat vzdušný přístav ve Vodochodech, kde jej chce zprovoznit investiční společnost Penta.
Konkurenci na letišti ve Vodochodech ředitel Letiště Praha Dvořák vítá.
Obě letiště by se podle něj měla vzájemně spíše doplňovat.