V čerstvém výzkumu studentů sociologie lidé přednádražní prostor označili za přehuštěný, chaotický, zanedbaný a nevzhledný. „Je na čase přestat se ohlížet na nekonečný projekt odsunu nádraží a připravit úpravy přednádražního prostoru co nejdříve,“ uvedl náměstek primátora Martin Ander (SZ). Jít přitom nemusí o masivní stavební zásahy, protože kvalitu života ve městech často utváří „maličkosti, které nevyžadují obří investice, ale spíše dobré nápady“.
Nejvíce Brňanům před nádražím vadí špatná prostupnost prostoru. Pohyb po nástupních ostrůvcích komplikuje množství bariér. Dobíhat tramvaje mezi reklamními panely a zábradlím nejde snadno.
Od cestujících podle Andera nelze čekat, že se z hlavní nádražní budovy budou na ostrůvek vzdálený několik málo desítek metrů dostávat podzemními chodbami. To je podle oponentů tak komplikovaná cesta, že k ní nemusí donutit ani vysoký plot. Zábradlí podle Andera v tomto případě situaci jen komplikuje a zrušit by se měly i pevné boky přístřešků s reklamními poutači. Subtilnější konstrukce by pohybu bránila méně.
Diskusi o změnách by si podle Andera zasloužila i další brněnská zákoutí. Spolu s architekty Matúšem Vallo a Oliverem Sadovským dojednává realizaci výstavy Městské zásahy, jež vzbudila velký ohlas v Bratislavě. Část nápadů a postřehů, jak vylepšit veřejná prostranství, si tam nakonec osvojila městská správa – a pokouší se je uskutečnit.
Výstava, pro niž si odborníci vyberou městské prostranství a navrhnou jeho úpravy, by v Brně mohla začít v září.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Brno