Nová generace tohoto modelu navazuje svými vlastnostmi a celkovým pojetím na velice oblíbený model W124, který se vyráběl na přelomu osmdesátých a devadesátých let. Tato inspirace je zřejmá nejen naladěním vozu, ale také jeho značnou bytelností a střízlivým designem interiéru. Právě zaměřením na komfort a pohodlí se nová třída E odlišuje od menší modelové řady C, která je laděna sportovněji. Mercedes třídy E přichází s několika zajímavými technickými novinkami, které jsou zaměřené hlavně na zvýšení bezpečnosti. Jednou z nich je systém upozorňující řidiče na ztrátu bdělosti, o němž jsme v LN psali před dvěma týdny. Opomenout nelze ani vyspělý systém variabilních světlometů nebo třeba systém schopný číst dopravní značky.
Při uvedení do prodeje může být sedan třídy E vybaven jedním z trojice zážehových a trojice vznětových motorů s výkonovým rozpětím 170 až 388 k. Vypíchnout zaslouží například model E 250 CDI, jenž je vybavený dvoustupňově přeplňovaným čtyřválcovým turbodieselem o výkonu 204 k, nebo zážehové provedení E 350 CGI s novým zážehovým šestiválcem 3,5 l disponujícím přímým vstřikováním paliva. Ceny začínají těsně pod hranicí 1,1 milionu korun.