Smetánka elektroniky Mezi hlavní magnety patří britský producent DJ Skream, svoji loňskou neúčast přijede vynahradit (Chris) Clark, představí se i jeho kolega z katalogu legendárního vydavatelství Warp Američan Steven Ellison alias Flying Lotus.
Z Japonska dorazí DJ Kentaro, z Kanady pro změnu Scott Monteith aka Deadbeat. Výčet taháků pokračuje Apparatem nebo Simone Greenem aka Bonobem, silně zastoupenou sousední rakouskou scénu budou reprezentovat věhlasný kytarově-laptopový experimentátor Christian Fennesz, indietronik B. Fleischmann, nu jazz přiveze Tom Wieland.
Příznivce taneční i poslechové elektroniky a dalších subžánrů spadajících pod mnohé zaštiťující termín „urban music“, čekají 6. a 7. června skutečně nabité dny.
Wilsonov a sonic První ročník tohoto elektro-experimentálního festivalu se konal v květnu 2000. Bratislava tehdy vypadala úplně jinak a také hudební scéna se od té doby změnila k nepoznání. Z malé akce pro pár hudebních nadšenců se mezitím stal mezinárodně uznávaný festival. Z desítek a stovek diváků se staly tisíce.
Při překračování žánrových hranic se pop a underground definitivně protnuly. Hudba tak může být originální, nekonvenční, odvážná, inovativní, taneční i ambientní, vážná i zábavná. Wilsonic je místem, kde se avantgarda nechá pošpinit mainstreamem a kde popkultura objevuje nové trendy ulice.
Název festivalu se skládá ze dvou slov: Wilsonov a sonic. Wilsonov odkazuje k historii města, do období po první světové válce, kdy ještě nebylo jasné, ke kterému státnímu útvaru se Bratislava připojí. Název Wilsonov byl jedním z návrhů, který reprezentoval hnutí vytvořit z tehdejšího Prešpurku svobodné evropské město. Druhou část názvu tvoří slovo sonic – zvukový, akustický. Wilsonic tak představuje událost, která nabízí ty nejzajímavější články moderní hudby střední a východní Evropy, bez rezignace na velká, celosvětová jména.