Sobota 29. června 2024, svátek má Petr, Pavel
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Mladí Němci chtějí práci u BMW a Audi

Česko

BERLÍN Absolventi vysokých škol v Německu nejčastěji touží po práci u automobilek BMW a Audi, pro Společnost Maxe Plancka a firmu Google. Vyplývá to z průzkumu poradenské firmy Universum.

Zřejmě v důsledku hospodářské krize však stoupla obliba státních institucí včetně zpravodajských služeb.

Společnost Universum se na vysněné zaměstnavatele zeptala více než 7700 mladých lidí s vysokoškolským diplomem. Rozdělila je do čtyř skupin na ekonomy, strojaře, přírodní vědce a odborníky na výpočetní techniku a každé z nich předložila seznam 150 známých firem působících v daném oboru. Dotazovaní měli vybrat pět pro ně nejideálnějších.

Mladí ekonomové nejčastěji toužili pracovat u BMW, letecké společnosti Deutsche Lufthansa a u automobilky Audi. Na šesté příčce u nich figuruje ministerstvo zahraničí. Favoritem absolventů technických oborů jsou bavorské automobilky Audi a BMW. Třetí se umístil konglomerát Siemens následovaný výrobcem sportovních automobilů Porsche, který je čtvrtým nejvytouženějším zaměstnavatelem rovněž mezi ekonomy.

U přírodovědců se na prvních čtyřech místech umístily výzkumné instituty Společnost Maxe Plancka a Fraunhoferova společnost, farmaceutická firma Novartis Pharma a chemické koncerny Bayer a BASF.

Počítačoví experti by nejraději pracovali pro velké společnosti v jejich oboru – Google, IBM, Microsoft a SAP. Za nimi se seřadily automobilky BMW, Porsche, Audi a Daimler.

Firma Porsche patří k těm, které během hospodářské krize v přízni mladých absolventů nejvíce ztratily, svou přitažlivost naopak posílil Siemens.

Průzkum v době hospodářské krize ukázal, že nové pracovní síly při hledání zaměstnání hledí méně na image firmy. „V důsledku krize se preference výdělečně činných ve vztahu k výběru zaměstnavatele posunuly,“ řekla deníku Die Welt mluvčí společnosti Universum Joanna Rusinová-Rohrigová. Ještě loni uvádělo image jako důležitý faktor při výběru zaměstnavatele 39 dotázaných, letos už to bylo jen 21,6 procenta. Podle průzkumu si naopak vzdělané pracovní síly více všímají, kdo podniky řídí. Loni to jako významné kritérium označilo necelých 12 procent z nich, letos už to bylo přes 22 procent. Mezi nejpopulárnějšími zaměstnavateli se v Německu začíná mezi počítačovými specialisty a přírodními vědci prosazovat Spolková zpravodajská služba (BND), tedy německá zahraniční rozvědka.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!