Projekt je z poloviny financován z prostředků Evropské unie, 30procentní podíl na financování putuje z prostředků státu a zbývající pětinou přispěla Agrární komora, která kampaň organizuje. „Cílem kampaně je, aby spotřeba mléka a mléčných výrobků stoupla minimálně o procento ročně,“ říká Veleba s tím, že sám ale čeká ještě rychlejší růst. Spotřeba mléka a mléčných výrobků v tuzemsku přitom již několik let klesá.
Mléka se ročně vypije v průměru zhruba 60 litrů na osobu, před dvaceti lety to bylo o třicet litrů více. Naopak spotřeba sýrů sice v posledních letech stoupá, ale oproti tomu roste jejich dovoz zejména z Německa a Polska. Mléko v českých obchodech je zatím sice z většiny tuzemského původu, jak ale včera upozornil prezident Potravinářské komory Miroslav Toman, zřejmě se chystá do Česka dovoz mléka. „Jedná se o sušené mléko ředěné vodou, se skutečným mlékem nemá moc společného,“ řekl Toman. Kampaň podporuje i ministerstvo zemědělství. „Vítáme informační projekt Bílé plus především ve smyslu možnosti využít evropských prostředků ke zlepšení marketingu a odbytu mléka a mléčných výrobků,“ uvedl náměstek ministra zemědělství Karel Tureček.
Více čtěte na straně 15
***
BÍLÉ PLUS Nový projekt Bílé plus je zaměřený na všechny věkové skupiny. Kampaň bude probíhat například prostřednictvím webových stránek Bílé plus, anketami či různými ochutnávkami mléka. Na podporu spotřeby mléka je v Česku zaměřený i program mléko do škol.