Neděle 30. června 2024, svátek má Šárka
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Nechceme být za kryptokomunisty!

Česko

  15:11
Praha - Sociální demokracie se chce modernizovat a změnit svou image. Dohodl se na tom ústřední výkonný výbor strany. Podle vedení ČSSD je cílem plánované marketingové strategie získat 35 až 40 procent voličů.

Předseda ČSSD Jiří Paroubek řekl, že záměrem je rovněž rozbít mýty, které kazí obraz strany. Těmito mýty jsou podle něho údajný kryptokomunismus a údajné napojení na organizovaný zločin.

Schválený dokument nyní projednají krajské konference. Obraz ČSSD jako kryptokomunistické strany či komunistické strany s lidskou tváří chtějí sociální demokraté rozbít zdůrazňováním faktu, že sociální demokracii komunisté zlikvidovali a její činnost byla obnovena až po revoluci v listopadu 1989, kdy navázala na exilovou sociální demokracii. Nebyla tedy součástí komunistům poplatné Národní fronty a navíc její členové v exilu s komunismem bojovali.

ČSSD bude pokračovat v kampani proti tzv. Kubiceho zprávě. V dokumentu se uvádí, že zveřejnění Kubiceho zprávy o údajném spojení sociální demokracie s organizovaným zločinem bylo první polistopadové zneužití policejní složky k politickému boji. "K podobným nástrojům sahala komunistická strana k diskreditaci svých politických protivníků před únorem 1948," píše se v dokumentu. 
 
Symbolem protikorupčních aktivit ČSSD má být stínová ministryně spravedlnosti Marie Benešová. Spolupracovat sociální demokraté chtějí také s organizací Transparency International, která by podle dokumentu "na výzvu ČSSD mohla předložit vlastní návrhy na řešení problému korupce".

Aby sociálnědemokratičtí politikové dokázali naplnit představu ČSSD jako strany solidární, aktivní, racionální a proevropské, tedy strany moderní, budou podstupovat mediální tréninky a zdokonalovat své schopnosti sdělovat veřejnosti informace. "Důležité je také školení k vyšší asertivitě reprezentantů ČSSD," uvádí se v dokumentu.

Jak chce ČSSD změnit image

Hlavní body materiálu k projektu modernizace ČSSD:

Cíl modernizace:
získat 35 až 40 procent voličů ve sněmovních volbách

Pro splnění cíle je třeba:
- zlepšit kvalitu činnosti i styl práce ČSSD
- otevřít stranu novým myšlenkám
- otevřít stranu novým lidem
- lépe využít úspěšných komunálních politiků
- vyhledávat nová celospolečenská témata
- akcentovat a neopomíjet tradiční témata programu ČSSD:
solidární společnost, odpovědná a citlivá sociální politika,
vzdělanostní společnost, podpora venkova a regionů, úroveň
demokracie, lidská práva a rovné příležitosti

Změna image ČSSD:
1) Největší problémy image současné ČSSD:
- údajný kryptokomunismus:
ČSSD musí zdůrazňovat fakt, že její činnost byla obnovena až po roce 1989 a že ČSSD je ojedinělým fenoménem v rámci postkomunistických států v tom, že strana nevznikla transformací z komunistické strany a že navázala na své exilové kořeny a že se distancovala od komunismu

- údajná korupce a údajné spojení s organizovaným zločinem:
dlouhodobá vysvětlovací kampaň k takzvané Kubiceho zprávě a vlastní pozitivní kampaň zaměřená na potírání korupce - kampaň Nebojte se říct korupci NE například ve spolupráci s Transparency International

2) Oslovení nových potenciálních voličů - nalezení klíčových témat:

  pro mladé 18 až 29 let respektive do 35 let
  - vize pro studenty na začátku kariéry
  - podpora eutanazie
  - možnost svobodné volby obecně
  - podpora přístupu ke vzdělání a moderním technologiím
  - podpora neziskových organizací

  drobné podnikatele a živnostníky
  - odstranění velké administrativy v podnikání
  - daňové přiznání na jednom listu
  - zjednodušení daňových zákonů

  vědecké pracovníky a intelektuály
  - podpora vzdělání a kultury
  - vyřešení vysokého školství a malých platů vědců
  - vyřešení přeplněnosti VŠ, kolejí
  - větší investice do školství

  Pražany
  - nalézt nového pražského lídra ČSSD typu primátora Pavla Béma z ODS
  - problémy bydlení (hlavně nájemního)
  - péče o seniory
  - privatizace nemocnic
  - kouření v restauracích

3) Obsahová změna image:
- naplnění představy strany jako moderní, solidární, aktivní racionální, proevropské (školení a mediální tréninky)

4) Vizuální změna image:
- připravit jasné logo pro volby 2008
- proměnit prostředí Lidového domu na přátelské prostředí

Autor: