Stačí se podívat do souhrnné statistiky bodového systému z dílny ministerstva dopravy. Skupina řidičů ve věku od jedenadvaceti do čtyřiadvaceti let dosahuje hranice dvanácti bodů mnohem častěji než řidiči staršího data narození. Dalším problémem jejich působení na silnici je zjevná agresivita. „Jezdí rychle, agresivně, nedokážou odhadnout vzniklou situaci, a způsobí tak spoustu nehod,“ říká o mladých řidičích dopravní psycholog Alois Hudeček. „V každé profesi se musí každý celý život učit. A to platí i o mladých řidičích. Ti mají tendence k sociální exhibici daleko více než starší motoristé. Z toho pak plyne jejich agresivita, nehody a mnohdy tragické následky,“ dodává psycholog. Nejčastějším agresivním přečinem mladých řidičů je nebezpečné předjíždění.
Mladí šoféři mají také daleko větší sklony k jízdě pod vlivem alkoholu. Policisté mají pro jejich havárie v opilosti speciální termín – diskonehody. Jejich scénář je velmi podobný: jízda autem na libovolnou hudební produkci, několik doušků alkoholu, pár minut jízdy v opilosti a dopravní nehoda. V mnoha případech smrtelná. Většina těchto nehod se hromadí v jediný den v týdnu – v sobotu.
I přes výše zmíněné nešvary mladých šoférů ubývá tragických nehod, které způsobí. Ve srovnání let 2008 a 2009 jich je zhruba o dvacet méně.