New York korun).
V loňském roce město navštívilo rekordních 47 milionů turistů a ti zde utratili rekordních 30 miliard dolarů.
Gayové a lesbičky měli na těchto číslech podíl zhruba deset procent.
Úřady ale v letošním roce očekávají pokles cestovního ruchu.
NYC & Company utratila za reklamní kampaň nazvanou Duhová pouť z peněz daňových poplatníků 190 tisíc dolarů. Celkové náklady, tedy včetně partnerské spolupráce s majiteli reklamního prostoru, by se však mohly vyšplhat až na dva miliony dolarů. Kampaň přichází v době, kdy se příjmy města kvůli globální ekonomické krizi prudce snížily a mnoho lidí ruší své letošní plány na dovolenou nebo ji bude trávit jen blízko svého domova. Kampaň také startuje krátce před červnovým 40. výročím od nepokojů u baru Stonewall na Manhattanu, které jsou považovány za začátek hnutí za osvobození je mezi homosexuálů.
Kampaň má zdůraznit pověst New Yorku jako turistické destinace přátelské k homosexuálům. Objeví se na internetových stránkách, v časopisech, ale také na zastávkách autobusů, sloupech veřejného osvětlení, městském mobiliáři, telefonních budkách a železničních stanicích.
New York je mezi homosexuály v USA nejoblíbenější destinací pro turistické i služební cesty. Následuje Las Vegas a San Francisco. Počet míst, která se tuto komunitu snaží přilákat, se ale zvyšuje.
Podle společnosti Community Marketing utratí v USA turisté s homosexuální, bisexuální a transsexuální orientací ročně 70,3 miliardy dolarů.
***
homosexuály v USA nejoblíbenější destinací pro turistické i služební cesty. Další je Las Vegas.