Čtvrtek 27. června 2024, svátek má Ladislav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Nová dopravní kampaň je jen kopií

Česko

PRAHA Na stupínku u školní tabule sedí člověk, který prožil dopravní nehodu. Na židlích před ním pak malá skupina dětí, které účastník nehody líčí své vzpomínky na osudnou chvíli a své následné ponaučení.

Tak má vypadat nový projekt ministerstva dopravy Nezvratné osudy, který má doplnit velkou kampaň Nemyslíš, zaplatíš. Resort za tuto sérii osobních zpovědí zaplatí 200 tisíc korun měsíčně. Má trvat nejméně do konce roku.

Projekt ještě nezačal a už má početnou řadu kritiků. Především dopravní odborníci považují Nezvratné osudy za zbytečné. Ministerstvo dopravy totiž podle nich jen kopíruje úspěšný projekt The Action, který už pět let provozuje BESIP, taktéž součást ministerstva dopravy.

„Když jsem o tom novém projektu poprvé slyšel, jasně se mi vybavilo The Action. Zpovědi lidí, kteří prožili nehodu, a diváci, kteří jejich poutavým zpovědím naslouchají. Je to stejný princip, jakýsi duplikát,“ říká mluvčí Ústředního automotoklubu (ÚAMK) Pavel Kuchálik.

Experti vyčítají ministerstvu, že financuje další kampaň, místo aby vložilo peníze do vyzkoušených a úspěšných podniků, jakým je například The Action. „Na problematiku dopravní prevence bude vždy nedostatek financí, proto je nutné stanovit priority z hlediska vynaložených prostředků a dosaženého cíle,“ říká dopravní odborník Jaroslav Hořín. Duplikáty má na svědomí dvojí řízení Za vše prý může dvoukolejnost řízení ministerských kampaní. Za projekty jako The Action či Domluvme se zodpovídá BESIP, za Nemyslíš, zaplatíš či nové Nezvratné osudy pak tiskový odbor ministerstva. Podle zdroje dobře seznámeného s poměry na ministerstvu dopravy spolu obě části resortu prakticky nekomunikují. „Je to nelogické. Mělo by to mít jedno vedení, které by všechny kampaně koordinovalo. Jinak mohou vznikat podobné duplikáty,“ míní Kuchálik. Jednotné vedení kampaní by přivítal i dopravní expert Stanislav Huml. „Bylo by určitě správné, aby ministerským kampaním velel jeden odbor,“ řekl.

Ministerstvo se ale brání. Podle něj o žádný duplikát nejde. Podle tiskového mluvčího ministerstva Martina Kupky jsou Nezvratné osudy od The Action na hony vzdáleny. „The Action vychází z holandské předlohy a je specifickým až happeningovým projektem. Dělá se emotivně a velmi dobře. Nezvratné osudy jsou komorním projektem, který vychází z debat, které poprvé vyzkoušela Organizace pro pomoc integrace menšin. Debaty malé skupiny lidí s člověkem vyčleněným ze společnosti se jim velice osvědčily,“ vysvětlil rozdíly Kupka. Ten také odmítl, že by na ministerstvu existovala jakákoliv dvoukolejnost v řízení kampaní. „Vše už je sjednoceno pod jeden odbor. Propojení aktivit BESIP a tiskového odboru je jednou z našich priorit,“ řekl Kupka.

Autor:

Rozdáváme kapky pro spokojená bříška ZDARMA
Rozdáváme kapky pro spokojená bříška ZDARMA

Hledáme 40 maminek, které s námi otestují probiotické kapky Kendamil. Tyto kapky jsou speciálně navrženy pro péči o střevní mikroflóru vašich...