Úterý 2. července 2024, svátek má Patricie
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Opisoval. No a co?

Česko

POZNÁMKY Vysoké školy jsou takové, jaké je chce společnost

Vpřípadu ředitele plzeňské městské policie se všechny neduhy a dysfunkčnosti akademicko-politicko-úřednického komplexu koncentrují přímo čítankově.

Luděk Hosman prostřednictvím svého právního zástupce přiznal, že bakalářskou práci prostě a jednoduše opsal. Ani se nevymlouval žádnými trapnými historkami, kterak chtěl vyzkoušet, kdo krade v knihovně, nebo že šlo o sázku. Takže udělal něco špatně? Ale kdepak. Může za to systém! Škola ho neměla nechat opisovat! V televizi se odsouvají za 22. hodinu filmy s erotickými scénami, které internetovou generaci nemohou ničím zaskočit. Ale takovéhle zprávy o tom, jak osoby požívající úřední autority obhajují opisování, jsou přípustné v hlavním vysílacím čase?

Z právníkova vysvětlení, že Hosmanovi nikdo neobjasnil, jak má práci psát, je zřejmé, že na fakultu vůbec nepatřil – ke studiu přistupoval typicky středoškolsky. Tady je ale čas obrátit optiku a ptát se, proč vlastně práva studoval. Bezpochyby proto, že musel, chtěl-li vyhovět zákonu. Ale může z něj udělat vysoká škola lepšího policistu? Zlí jazykové tvrdí, že vlastně jedinou dovedností, kterou vás vysoká škola naučí, je dovednost studovat vysokou školu. Žádá si kombinaci určitých sociálních schopností a vysoké verbální či abstraktní inteligence. Nikde není psáno, že by právě tenhle mix potřeboval ředitel městské policie. I nutnou sumu právních norem si lze osvojit jinak než v akademickém kontextu. My jsme se k předepsanému vzdělání upnuli jako k zázraku, který pozvedne úroveň úřadů. Místo toho se úřady se školami naučily tu úroveň konzervovat.

Čtěte „Policista se přiznal...“ na straně 4

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!