Pátek 28. června 2024, svátek má Lubomír
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

AJ

No tak něčí chyba to bude určitě. Ale především je chyba, že tam dávno není systém, který to detekoval a zabránil takovým věcem. V době techniky, mobilních telefonů, AI, počítačů a kamer všude je to hodně špatně.......

AP

Ani technika není všemocná. Pokud tam bude, poněkud zvýší bezpečnost, ale ne na 100%. Někdo s fírů moc nepřemýšlel, nebo spal. Volno k jizdě nemohli mít oba. Pokud by se spálila žárovka v návěstidle tak to automaticky znamená stůj. Kolem zhasnuteého návěstidla se nejezdí.

JF

J23a91n 74F75a27n65t79a

6. 6. 2024 11:14

Ptam se jako laik. U Esa se muze do strojovny, kdyz je pod proudem?

Foto

Normálně ne, když nesvítí zelené světlo nad vstupem (tj. sběrače jsou dole). Pro případ nehody se ale se "skrytím" ve strojovně u skříňových loko normálně počítá snad odnepaměti.

ON

Svědkové z místa (jsou tam i bytové domy) říkají, že vůbec nebylo slyšet nouzové brždění. Jenom otřes země, rána a pak ticho. To ti strojvůdci zdrhli do strojoven hned, když uviděli proti sobě vlak?

A jak se vůbec mohly proti sobě ocitnout vlaky v místě, kde je několik souběžných kolejí? To není jedno nebo dvoukolejný úsek! A je to pár dní, kdy úsek slavnostně otevírali a stříhali pásky papaláši v čele s Fialou. A měl to být nejmodernější a nejbezpečnější úsek za asi 4 miliardy. Z toho mi vyplývá, že se pravdu nesmíme dozvědět.