Reklamní plachty byly podle Kněžínka v památkové rezervaci řádově na desítkách budov. Problém je podle něho i v tom, že jsou velmi viditelné. Příkladem je podle ředitele právě reklama u Karlových lázní. „Je na nejhorším místě v Praze. Protože to není kulturní památka, moc možností nemáme,“ uvedl Kněžínek.
Městské nařízení, které reklamní plachty na fasádách domů v památkové rezervaci zakazuje, platí od loňského září. Propagace může zakrývat jen lešení opravovaných budov. Podle stejného principu postupoval magistrátní památkový odbor i v minulosti, plachty zakazoval. Pokud ji majitel domu umístil na fasádu, mohla mu hrozit pokuta.
Kněžínek uvedl, že památkářům nařízení pomohlo v tom, že se nelegálními plachtami zabývají i stavební a živnostenské úřady. Postěžoval si ale, že památkáři mohou dát za nezákonnou reklamu údajně jen nízké pokuty. Jednotlivcům hrozí postih do deseti tisíc korun, firmám do sta tisíc korun. Pomoci by měl nový památkový zákon, v němž jsou pokuty navrhovány několikanásobně vyšší, dodal ředitel.