Čtvrtek 4. července 2024, svátek má Prokop
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Proč nás volební billboardy otravují i po konci voleb

Česko

PRAHA Zhruba dvacet měsíců od nich lidé nemají pokoj. Počínaje eurovolbami na jaře 2009 shlíží z billboardů a plakátů všudypřítomní politici. Nic na tom nemění fakt, že poslední volby, do Senátu, skončily předminulý víkend. Stále jsou k vidění ne vždy oduševnělé tváře a zhusta ještě méně oduševnělé slogany. A podle reklamních expertů to leckde hned tak nebude jinak.

Politici si totiž často platí reklamu i na místech, kde o ni není zájem. „Pokud se plocha neprodá, její přelepení znamená další náklady. Takže agentury postupují často tak, že tam nechají starou reklamu,“ řekl LN mediální magnát Jaromír Soukup.

V některých státech USA jsou přitom lidé pohledů na tváře politiků v období po volbách ušetřeni. Na řadě míst tam totiž platí pravidlo, že strany či kandidáti musí své billboardy po volbách na vlastní náklady odstranit. Například ve Vermontu dokonce hned v den skončení voleb.

V Česku žádné podobné pravidlo neexistuje. A tak byly například v Českých Budějovicích ještě donedávna vidět billboardy z květnových parlamentních voleb i loňské podzimní politické kampaně. Odstranění starých billboardů si sice mohou politické strany zaplatit, většinou to ale nedělají a své lídry klidně nechají „viset“ i roky.

***

Více na straně 3

Autor: