Politici si totiž často platí reklamu i na místech, kde o ni není zájem. „Pokud se plocha neprodá, její přelepení znamená další náklady. Takže agentury postupují často tak, že tam nechají starou reklamu,“ řekl LN mediální magnát Jaromír Soukup.
V některých státech USA jsou přitom lidé pohledů na tváře politiků v období po volbách ušetřeni. Na řadě míst tam totiž platí pravidlo, že strany či kandidáti musí své billboardy po volbách na vlastní náklady odstranit. Například ve Vermontu dokonce hned v den skončení voleb.
V Česku žádné podobné pravidlo neexistuje. A tak byly například v Českých Budějovicích ještě donedávna vidět billboardy z květnových parlamentních voleb i loňské podzimní politické kampaně. Odstranění starých billboardů si sice mohou politické strany zaplatit, většinou to ale nedělají a své lídry klidně nechají „viset“ i roky.
***
Více na straně 3