Čtvrtek 11. července 2024, svátek má Olga
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Reklamu na Facebooku šíří uživatelé

Česko

PRAHA Více než čtvrtina uživatelů internetu, kteří mají profil na nějakém komunitním webu typu Facebook, Myspace či Lidé.cz, se stala jeho prostřednictvím organizovanými příznivci nějaké značky, produktu či služby.

Může za to reklama, jejíž objem se na těchto webech rozšiřuje. Vyplývá to z květnového průzkumu společnosti Mediaresearch mezi zhruba 500 lidmi, jehož výsledky společnost zveřejnila na svých webových stránkách. „Ochota zapojit se do komunity, jež by sdružovala lidi se stejným zájmem o určitou značku, určitý výrobek nebo službu, je nejvyšší u nejmladší generace (Net Generation) a silných a aktivních uživatelů komunitních webů,“ uvedl asistent vnějších vztahů a marketingu firmy Mediaresearch Jan Mazal. Dodal, že zhruba polovina respondentů, kteří mají na komunitních webech alespoň jeden profil, uvedla ochotu zapojit se v těchto kategoriích.

K zájmu o značku, produkt či službu vede uživatele profilů například výměna zkušeností a názorů, hledání informací a novinek nebo vyjádření spokojenosti s výrobkem či službou. Podle Mazala přitom polovina uživatelů internetu s profilem již na komunitních webech o značce, výrobku či službě dostala doporučení od jiného člena dané komunity. Tato doporučení pak ostatním členům komunitních webů alespoň někdy posílá 37 procent lidí s vlastním profilem.

Necelá polovina dotázaných, kteří mají profil na komunitním webu (45 procent), dostala podle firmy Mediaresearch od jiného člena komunity odkaz na internetovou reklamu včetně videoreklamy. Internetovou reklamu sama posílá třetina respondentů vlastnících alespoň jeden profil. Na základě tohoto chování více než třetina respondentů přiznává, že si díky komunitním serverům začali více všímat určité značky, produktu či služby. U 30 procent osob se pak v rámci těchto aktivit zlepšilo mínění o značce, produktu či službě a čtvrtina dotázaných učinila v rámci návaznosti na doporučení konkrétní nákup.

Autor:

Každý pátý člověk na planetě řeší neplodnost. V Čechách to může být i 15 %
Každý pátý člověk na planetě řeší neplodnost. V Čechách to může být i 15 %

O někoho se opřít a nebýt v tom sama… To byl hlavní impuls, proč Anna Sedláková a Karolína Krejčová založily projekt Indiánky. Obě dvě slyšely ve...