Svůj územní plán musí kraj podle zákona schválit do konce roku 2012, podle Procházkové to však chce stihnout rychleji.
Trasu silnice R52 do Vídně přes Mikulov už potvrdila vláda i mezinárodní smlouva s Rakušany, ekoaktivisté ji ale zpochybňují. Dosáhli také toho, že správní soud musí znovu rozhodnout o územním plánu Břeclavska. Ten je zatím hlavním dokumentem, který trasu zakotvuje, a podle něj také připravuje Ředitelství silnic a dálnic projekt. Proti trase silnice R43 z Brna na Svitavsko protestují další aktivisté. Námitky mají zejména proti brněnské a severní části trasy, která z větší části kopíruje takzvanou Hitlerovu dálnici Vídeň–Vratislav, rozestavěnou na začátku druhé světové války.
Procházková potvrdila, že očekává námitky od ekologů a občanských sdružení, podle ní je ale budou schopni vyvrátit argumenty a analýzami, které má hejtmanství k dispozici.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Brno