„To musí být fotomontáž,“ smáli se lidé, kteří včera seděli v letní zahrádce uprostřed Kobližné, fotografiím z období po druhé světové válce. Ulicí, kterou většina Brňanů zná jako pěší zónu, se nejprve vinula jedna a posléze dvě koleje. Jezdily po nich první elektrické tramvaje v roce 1900 a vydržely tam dlouhých 58 let. „Na náměstí Svobody se u slavného Hříbku připojovaly do hlavní trati dnešní Rašínovou,“ vzpomínal včera na ulici Brňan Miroslav Řepa, který se tramvajemi po Kobližné vozil.
Dnes už původní trať nic nepřipomíná, snad jen opuštěný držák na fasádě jednoho z domů. Není však ani jasné, zda původně nesl elektrické vedení pro tramvaj, nebo veřejné osvětlení. „To, že by se obnovovala doprava tramvajemi v Kobližné, v žádném plánu není,“ podotýká mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová.
Půlkilometrový úsek Kobližnou ulicí je jednou ze dvou tratí, které z centra Brna zmizely. Další vedla v letech 1906 až 1942 Zámečnickou a Dominikánskou ulicí. V centru již zůstala jen trasa po Masarykově, o níž Brňané i politici stále často diskutují.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Brno