Diskuze
Tunel zavalily tuny zeminy
MOSTY U JABLUNKOVA Obří kráter na povrchu, zastavená železniční doprava na Slovensko a škody až v desítkách milionů korun - takový je důsledek propadnutí stropu rozestavěného tunelu v Mostech u Jablunkova ve Slezsku. Nadloží se uvolnilo včera ráno.
Děkujeme za pochopení.
Bart
Jaký je největší nepřítel železnice?
Tak zněla kdysi mandatorní otázka u zkoušky, a žádala se rituální odpověď.
Kdo neřekl voda, musel přijít příště.
Na obrázkuhttp://www.jablunkov.cz/mapa/fotky/panoramaticke/plastic_jablunkov.jpg" target="_blank" rel="nofollow"> Jablunkova jsou kolem vidět lesnaté kopce. Pohled v Google Earth na stráň vpravo nad jihovýchodním resp. postiženým portálem ukazuje, že není veliká. K rozvodí není nijak daleko, čtvrt kilometru. Přesto tam nějaký čůrek je, jak ukazuje snímek http://img4.ct24.cz/multimedia/images/13/1242/big/124172.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bláta ze 16.11.2009. Jeho vydatnost není veliká, za rok co by se do větší požární nádrže vešlo a pomalu půlpalcovou rourou odteklo, a dost z toho je teď uvnitř tunelu. Sám o sobě by s rourou nic nezmohl, ale sešly se další faktory, o nichž víceméně každý ví. Zkrátka, svah se na podzemní kaluži pohnul, opřel přes mikropiloty do ostění v místě mimořádné události ze 4.5. , kus vylomil, a tudy pak část podzemního blátiště vtekla dovnitř.
Dobá zpráva je, že že díra v tunelu je relativně malá. Špatná zpráva je o tom, že tunel nejspíš pořád celý sedí na blátě, a použití NRTM (Nová Rakouská Tunelážní Metoda) zablokovalo veškeré drenážování. To se bude muset dodatečně doplňovat, a není vůbec jisté, jestli bude aspoň tak účinné, jako u tunelu starého.
Bart
Jaký je největší nepřítel železnice?
Tak zněla kdysi mandatorní otázka u zkoušky, a žádala se rituální odpověď.
Kdo neřekl voda, musel přijít příště.
Na obrázkuhttp://www.jablunkov.cz/mapa/fotky/panoramaticke/plastic_jablunkov.jpg" target="_blank" rel="nofollow"> Jablunkova jsou kolem vidět lesnaté kopce. Pohled v Google Earth na stráň vpravo nad jihovýchodním resp. postiženým portálem ukazuje, že není veliká. K rozvodí není nijak daleko, čtvrt kilometru. Přesto tam nějaký čůrek je, jak ukazuje snímek http://img4.ct24.cz/multimedia/images/13/1242/big/124172.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bláta ze 16.11.2009. Jeho vydatnost není veliká, za rok co by se do větší požární nádrže vešlo a pomalu půlpalcovou rourou odteklo, a dost z toho je teď uvnitř tunelu. Sám o sobě by s rourou nic nezmohl, ale sešly se další faktory, o nichž víceméně každý ví. Zkrátka, svah se na podzemní kaluži pohnul, opřel přes mikropiloty do ostění v místě mimořádné události ze 4.5. , kus vylomil, a tudy pak část podzemního blátiště vtekla dovnitř.
Dobá zpráva je, že že díra v tunelu je relativně malá. Špatná zpráva je o tom, že tunel nejspíš pořád celý sedí na blátě, a použití NRTM (Nová Rakouská Tunelážní Metoda) zablokovalo veškeré drenážování. To se bude muset dodatečně doplňovat, a není vůbec jisté, jestli bude aspoň tak účinné, jako u tunelu starého.
Bart
Re: Jaký je největší nepřítel železnice?
Na Google Earth je dokonce vidět linii zeleně, podél které pravděpodobně podzemní potůček teče, a jak se zachytává v rohu mimoúrovňového křížení silnice a tunelu. Drenáž od silnicí zjevně neexistuje, a o tom to celé je.
Jen tak
Možná je na čase zamyslet se
nad tím, proč starý tunel obsahoval drenáž.