Pondělí 1. července 2024, svátek má Jaroslava
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Tunel zavalily tuny zeminy

MOSTY U JABLUNKOVA Obří kráter na povrchu, zastavená železniční doprava na Slovensko a škody až v desítkách milionů korun - takový je důsledek propadnutí stropu rozestavěného tunelu v Mostech u Jablunkova ve Slezsku. Nadloží se uvolnilo včera ráno.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bart

17. 11. 2009 16:22
Jaký je největší nepřítel železnice?

Tak zněla kdysi mandatorní otázka u zkoušky, a žádala se rituální odpověď.

Kdo neřekl voda, musel přijít příště.

Na obrázkuhttp://www.jablunkov.cz/mapa/fotky/panoramaticke/plastic_jablunkov.jpg" target="_blank" rel="nofollow"> Jablunkova jsou kolem vidět lesnaté kopce. Pohled v Google Earth na stráň vpravo nad jihovýchodním resp. postiženým portálem ukazuje, že není veliká. K rozvodí není nijak daleko, čtvrt kilometru. Přesto tam nějaký čůrek je, jak ukazuje snímek http://img4.ct24.cz/multimedia/images/13/1242/big/124172.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bláta ze 16.11.2009. Jeho vydatnost není veliká, za rok co by se do větší požární nádrže vešlo a pomalu půlpalcovou rourou odteklo, a dost z toho je teď uvnitř tunelu. Sám o sobě by s rourou nic nezmohl, ale sešly se další faktory, o nichž víceméně každý ví. Zkrátka, svah se na podzemní kaluži pohnul, opřel přes mikropiloty do ostění v místě mimořádné události ze 4.5. , kus vylomil, a tudy pak část podzemního blátiště vtekla dovnitř.

Dobá zpráva je, že že díra v tunelu je relativně malá. Špatná zpráva je o tom, že tunel nejspíš pořád celý sedí na blátě, a použití NRTM (Nová Rakouská Tunelážní Metoda) zablokovalo veškeré drenážování. To se bude muset dodatečně doplňovat, a není vůbec jisté, jestli bude aspoň tak účinné, jako u tunelu starého.

0 0
možnosti

Bart

17. 11. 2009 15:50
Jaký je největší nepřítel železnice?

Tak zněla kdysi mandatorní otázka u zkoušky, a žádala se rituální odpověď.

Kdo neřekl voda, musel přijít příště.

Na obrázkuhttp://www.jablunkov.cz/mapa/fotky/panoramaticke/plastic_jablunkov.jpg" target="_blank" rel="nofollow"> Jablunkova jsou kolem vidět lesnaté kopce. Pohled v Google Earth na stráň vpravo nad jihovýchodním resp. postiženým portálem ukazuje, že není veliká. K rozvodí není nijak daleko, čtvrt kilometru. Přesto tam nějaký čůrek je, jak ukazuje snímek http://img4.ct24.cz/multimedia/images/13/1242/big/124172.jpg" target="_blank" rel="nofollow">bláta ze 16.11.2009. Jeho vydatnost není veliká, za rok co by se do větší požární nádrže vešlo a pomalu půlpalcovou rourou odteklo, a dost z toho je teď uvnitř tunelu. Sám o sobě by s rourou nic nezmohl, ale sešly se další faktory, o nichž víceméně každý ví. Zkrátka, svah se na podzemní kaluži pohnul, opřel přes mikropiloty do ostění v místě mimořádné události ze 4.5. , kus vylomil, a tudy pak část podzemního blátiště vtekla dovnitř.

Dobá zpráva je, že že díra v tunelu je relativně malá. Špatná zpráva je o tom, že tunel nejspíš pořád celý sedí na blátě, a použití NRTM (Nová Rakouská Tunelážní Metoda) zablokovalo veškeré drenážování. To se bude muset dodatečně doplňovat, a není vůbec jisté, jestli bude aspoň tak účinné, jako u tunelu starého.

0 0
možnosti

Bart

17. 11. 2009 16:17
Re: Jaký je největší nepřítel železnice?

Na Google Earth je dokonce vidět linii zeleně, podél které pravděpodobně podzemní potůček teče, a jak se zachytává v rohu mimoúrovňového křížení silnice a tunelu. Drenáž od silnicí zjevně neexistuje, a o tom to celé je.

0 0
možnosti

Jen tak

17. 11. 2009 2:19
Možná je na čase zamyslet se

nad tím, proč starý tunel obsahoval drenáž.

0 0
možnosti