Pokračování na straně 2 Už nikdy nevstoupím do vlaku...
Dokončení ze strany 1
Rychlobrzda má podle strojvůdců aretaci, řidič ji proto nemusí držet. Svým útěkem do strojovny tak strojvůdce mezinárodního rychlíku brzdění nepřerušil. Útěk do strojovny je jedna ze dvou možností, jak může strojvůdce podobnou nehodu přežít. „Ve strojovně je masivní ocelový rám a transformátor. Za něj se dá v případě havárie schovat. Druhá možnost je lehnout si na zem přímo v kabině. I tam člověka kryje silný rám a pomačkané plechy skončí nad ním,“ říká předseda asociace strojvůdců Miroslav Roubík.
Strojvůdce z rychlíku utrpěl díky masivní konstrukci lokomotivy jen lehká zranění. S menšími poraněními vyvázli i průvodčí. „Jsou v pořádku, jen ve velkém šoku,“ zmiňoval jejich stav mluvčí Českých drah Radek Joklík.