Diskuze
Už nikdy nevstoupím do vlaku, říká strojvůdce
PRAHA Zborcený most ho postavil před neřešitelnou situaci. Tachometr ukazoval 133 km/h a sutiny byly jen 452 metrů před ním. Spustil rychlobrzdu, i když věděl, že už může náraz jen zmírnit. Skočil do strojovny, kde mu obří transformátor a mohutné železné traverzy zachránily život. Strojvůdce osudného rychlíku Comenius přežil, ale do vlaku se už nechce nikdy podívat. „Už se s tím nedalo nic dělat. Už nikdy nenastoupím do vlaku,“ řekl novinářům krátce po tragédii. Podle svých kolegů neudělal žádnou chybu. „Jediné, co může dělat, je použít rychlobrzdu. Zachoval se, jak nejlépe mohl,“ říká mluvčí strojvůdců Libor Poláček.
Děkujeme za pochopení.
Borek Soukup
Jaký transformátor ?
Havarovanýstroj byl řady 151, tj. pouze stejnosměrný. Lokomotivy s číslicí "1" na začátku žádný transformátor nemají. Naopak ho musí mít řady lokomotiv s číslicí 2 střídavé) a 3 (vícesystémové). Stroj na fotkách havárie má dokonce původní nátěr, kombinaci bílo zelené barvy, což opět značí stejnosměrnou trakci.
Baloun
Re: Jaký transformátor ?
Taky mě to napadlo, i když tomu novému označení nerozumím... Podle starého číslování to byla E499, "Krysa", a ta se snad ani v jiné než stejnosměrné verzi nevyráběla...