„Pokud by skutečně zatím vznikala tato rychlostní silnice pouze v úseku od Svitav po Kuřim, jak se to nyní podle sporů o brněnskou část trasy zdá, přivede do Kuřimi další desetitisíce aut,“ řekl včera. Proto podle něj nechali zpracovat studii, podle níž by plánovaný severní obchvat města změnili na jižní. „Auta by jela v podstatě po tělese rozestavěné Hitlerovy dálnice, připojila by se k nim vozidla od Tišnova a jižně od Kuřimi by vznikla křižovatka, z níž by auta mezi městem a golfovým hřištěm sjela do tunelu pod Kuřimskou horou, vyjela u České a napojila se na silnici I/43,“ dodal. Odhad ceny je podle něj i s tunelem 4,3 miliardy korun, o sto milionů méně, než plánují silničáři u severní trasy.
Kuřimští zastupitelé plány předloží kolegům na hejtmanství. Ti připravují krajský územní plán a na nich trasa silnice R 43 závisí. Vláda rozhodla, že ji určí právě kraj, ten ale naráží na odpor lidí bydlících u brněnské části trasy.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Brno