„I takový způsob využívání volný pracovních kapacit patří mezi výhody celosvětového koncernu, jakým je VW AG. Naše kvalifikované pracovníky umíme využít v rámci koncernu, přičemž načerpají nové zkušenosti. Škoda Auto zase využije jejich schopnosti,“ řekl Bohdan Wojnar, člen představenstva VW SK pro personální a finanční oblast. Slovenští pracovníci budou podle něj ve Škodovce působit zhruba do konce roku, pracovat mají kromě výroby agregátů také na montáži, v karosárně nebo v lakovně.
Automobilka chtěla aktuální velký nápor na výrobu řešit také sobotními směnami, na těch se však stále s odbory nedohodla. Zatímco firma chce řešit pracovní soboty formou takzvaných časových kont, odbory chtějí, aby byly soboty dobrovolné formou přesčasu s příplatkem a prémií minimálně 400 korun.
„Zatím jsme se dohodli jen předběžně, že pracovní soboty v nejbližší době by byly za našich podmínek,“ řekl Povšík s tím, že odbory odmítají v každém případě sobotní odpolední směny, ve výjimečném případě jsou odboráři ochotni připustit v sobotu ranní směnu. Vyjednává se tedy především o podmínkách práce v noci na sobotu. „V současné chvíli není nic rozhodnutého,“ řekl mluvčí firmy Jaroslav Černý.
Povšík připustil, že odbory jsou ochotné přistoupit na časová konta případně až od září, tedy několik týdnů po hromadné dovolené. Zavedení časových kont v praxi znamená, že zaměstnanci berou po dobu až 52 týdnů zhruba 80 procent mzdy. Pokud by pak firma neměla zakázky tak vysoké, což se po vypršení šrotovacích prémií očekává, zůstali by lidé naopak doma za stejnou mzdu, jako by byli v práci.