Na jednom z nejvytíženějších železničních tahů na Moravě jezdily vlaky přesto, že strojvedoucí několik hodin hlásili problém s kolejemi. Nakonec tam v neděli vlak skutečně vykolejil: naštěstí byl nákladní. Souprava se rozthla, třináct vagónů skončilo mimo koleje.
Ostré obvinění, že správci kolejí spojující Brno přes Nezamyslice s Olomoucí či Přerovem věděli o potenciálním nebezpečí, vznesla v
Vlak se roztrhlVlak jel v neděli po poledni z Vyškova směrem na Ivanovice na Hané. Jeho strojvedoucí uviděl zvlněné koleje, lokomotiva a šest prázdných vagónů určených na přepravu uhlí projely, následujících třináct vagónů vykolejilo a zbylých šest zůstalo na kolejích. Vlak se při nehodě roztrhl, poškodil trať i sloupy elektrického vedení. Škoda dosáhne podle odhadů 1,5 milionu korun. |
Jízda byla prý podle strojvedoucích problémová
"Provozovatel dráhy prokazatelně měl již v pátek informace o tom, že s tratí není něco v pořádku," potvrdil LN náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera. A podle něj to i během neděle opakovali strojvedoucí z vlaků. "Upozorňovali, že jízda po kolejích je problémová," dodal.
Správce tratě se k obvinění vyjadřuje opatrně. "V tuto chvíli jsou stahovány záznamy ze všech dopravních deníků. Zatím ale podle našich informací nic nenasvědčuje, že by bylo už v pátek nebo v sobotu hlášeno neklidné chování trati," uvedl pro LN mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla. Podle něj ale chtějí s dalšími vyjádřeními počkat po analýze podkladů a dokladů na pondělí.
Železničáři podle mluvčího drážní inspekce Martina Drápala na místo poslali kontrolu. "Dle dostupných informací provozovatel na základně hlášení o problémech na trati provedl v neděli prohlídku, avšak na základě zjištěných skutečností nebyla přijata žádná opatření týkající se omezení provozu," řekl Drápal.
Při nehodě nákladního vlaku se nikdo nezranil
Když poblíž stanice Hoštice-Heroltice vykolejila polovina nákladního vlaku s vagóny na uhlí, bylo to vlastně štěstí. I když škoda na vlaku přesáhne milion korun a oprava trati bude stát odhadem 400 tisíc korun, nebyl nikdo zraněn. Stejný problém mohl přitom zasáhnout kterýkoli z četných rychlíků, které po frekventované trati jezdí.
Pokud se prokáže, že skutečně někteří železničáři o problému věděli, mohou se vystavit trestnímu stíhání. A sankce může čekat i Správu železniční dopravní cesty, která koleje spravuje.