Úterý 2. července 2024, svátek má Patricie
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Židle od Mercedesu? Nebude problém

Česko

Mercedes spouští novou divizi, jež má za úkol značku rozšířit i mimo silnice. Německý koncern si usmyslel využít své designérské oddělení a rozšířit portfolio svých produktů i o nábytek, životněstylové produkty nebo průmyslový design.

„Kvality našeho designu oceňuje celý svět,“ tvrdí Gorden Wagener, šéf divize Design značky MercedesBenz. „Proto jsme se rozhodli rozšířit působnost designu ve stylu značky Mercedes-Benz i mimo oblast automobilového průmyslu – a zatím se setkáváme s pozitivními reakcemi od mnoha výrobců z široké škály oborů,“ prohlašuje.

Mercedes se proto rozhodl vytvořit novou divizi, která se bude zabývat užitým uměním. Sídlí v německém Sindelfingenu a kromě centrály má i čtyři mezinárodní studia, působící pod názvem Advanced Design Studios. Ta se nacházejí v Itálii, Japonsku, Číně a USA.

V souhrnu Mercedes zaměstnává v oblasti vytváření designových výrobků kolem čtyř stovek pracovníků přibližně dvaceti národností.

Tento tým demonstroval své dovednosti poprvé letos 4. května v Ženevě, kde představil jeden ze svých prvních výrobků. Jde o exkluzivní interiér vrtulníku. V současnosti studia pracují na efektním designu exteriéru luxusní jachty.

Mercedes bude svůj design prodávat dvojím způsobem. Jednak poskytuje návrhy svým klientům. Práva na design tak prodá výrobci daného produktu, který s ním bude dále disponovat a nakládat podle svého uvážení.

Zároveň ale automobilka uděluje i licence na jednotlivé návrhy. V tom případě získá výrobce produktu právo na využívání designu, ale všechna ostatní práva si Mercedes ponechá.

Značka podotýká, že v obou případech záleží na výrobci samém, zda označí svůj produkt jako design Mercedesu.

„Výrobce musí odpovídat našim prémiovým standardům, být inovativní a mít trendový a zároveň trvalý styl,“ vysvětluje Gorden Wagener, s jakými společnostmi se Mercedes domlouvá na spolupráci.

Ostatní luxusní značky zatím své designové kolekce omezují jen na doplňky, jako jsou hodinky nebo oblečení.

Autor: