Diskuze
Bicykl, který se řítí rychlostí motorky. V Česku se rozšířilo „hackování“ elektrokol, často je to ale nelegální
Děkujeme za pochopení.
J76a84n 20K49u91m40š39t54a
Jo jo, je to už nějakou dobu co jsem viděl jistý extrém.
Video kde parta kluků jezdila v lese na tratích... Chvíli se motali šlapáním na takovém lesním prostoru a najednou 2 z nich se otočili na kopeček dlouhý asi 10m a se sklonem asi 45°,
Oba ho vyjeli bez jediného šlápnutí
A vůbec elektrokola bych úplně zakázal, díky tomu se na silnice dostávají lidé kteří na silnici nemají co dělat protože třeba neznají předpisy nebo prostě děcka
navíc je to hnus vidět nějaké vep*íky jak si ladně vyšlapují, těm bych naopak dál obyčejná kola, nebýt elektrokola tak nevytáhnou paty z domu
M72a26r61e15k 64H52r53u80b62y
Cokoli s motorem má být automaticky považováno za motorové vozidlo a odpady by pochyby.
Těchhle formálních limitů zneužívají třeba prodejci cargokol, která se bez porušení limitů ani nejsou schopna pohnout, přesto s nimi jejich řidiči klidně jezdí po cyklostezkách a samozřejmě nemají ani označen, ani pojištění, často ani řidičák.
M84a86r24t72i36n 19K58a70r31á67s11e52k
Na tohle mam nazor jasny.
A) zvysil bych limit (u kol, kolobezeke apod) na 500W a 30km/h
B) tvrde bych sel po tech, co se po cestach, chodcnicich, cyklstezkach, horach apod prohaneji na defakto nehomologovanych motorkach bez papiru....
I84v40o 84L95y91č38k53a
Nedávno mne málem nabourala důchodkyně na elektrokole, když mi na křižovatce nedala přednost zprava. Naštěstí jsem auto ubrzdil, ale šlo o centimetry. Ale bába svištěla dál, na tváři úsměv idiota. A já si uvědomil, jak spousta starších lidí na kole šlape ztěžka a pomalu,protože fyzička už není jako zamlada. No a pak si koupí elektrokolo nebo koloběžku, na které to sviští. Ale náhle se objeví nějaká situace, kdy je třeba uhnout nebo zastavit, ale ono to nezastaví na jednom kroku a je malér, někdy i smrťák.
E56v72ž58e19n 35H96l69i36n86o67v63s25k41ý
Mentalita - není totáč, každý si může dělat, co chce.
No, ale díky tomu, že Češi našli něco, co se dá obcházet, se kola u nás rozšíří tak, jako je tomu v západní Evropě. Navíc elektrokolo na rozdíl od obyčejného kola, kde se musí jenom šlapat, uspokojuje i maloměšťáka.
J34i38ř85í 57S29l40a30v30í68č60e24k
Ta regulace je příliš striktní. U nás není nikde povolené jezdit autem rychleji než 130 km/h, přesto většina aut na trhu dokáže jet přes 200 km/h, i poslední Kia Picanto jede 150 km/h. Auta mají silné motory 100 kW+ a to včetně elektromobilů. Traktory běžně zvládají 50 km/h. .
Ale přípomoc u elektrokola je omezená na patetických 25 km/h a 250 W, není ani povolený ruční akcelerátor (páčka), aby se náhodou "něco nestalo".
L38u24b64o62m11i22r 87K44i43n10d47l
tahle diskuze je typická ukázka pumpiček a jejich omezené logiky
V58á92c63l38a25v 12M98e19d15e18k
naprostá většina cyklistů dokáže jet víc, než 25 (na silničním kole prakticky každý). Ten limit byl nastavený nesmyslně, to je hlavní důvod jeho obcházení. Kdyby byl o 10 výše, byla by motivace k nějakému hackingu mnohem menší.
M23i67r98o35s82l96a45v 86S68l71á69m57a
USA mají 20 mph, tedy 32 km/h ...
P50a46t42r79i81k 72S30v45o34b94o68d21a
Jsou tam humorné informace:
- namátkou "sdílené cyklostezky" - Jsou tu nějaké jiné? Nějaké privátní uzavřené okruhu?
- "Kolo s dvěma baterkami profičí a udělá poryv větru jako od kaminonu". Autorovi doporučuji obé, ať si to zkusí a přijde znovu napsat, co je větší.
- "Není totiž pravda, že by jízda na elektrokole byla prosta fyzické námahy" - je a není. Je tu spousta kol s páčkou, na ty se dá jet prost fyzické námahy, když se šlapat nechce. Většinou sady evbike apod. Nicméně mám takové i takové, koupené hotové je vyladěné líp, o tom žádná. Ale občas se pojedu i na archivní s páčkou a páčku použiju na rozjezd na světlech, než našlápnu, je to rychlejší. Ale dá se bez páčky obejít.
J31i75ř49í 88S72l11a65v66í31č75e28k
Autor neví, která bije. Představuji si babičku, jak se "řítí" na hacknutém kole rychlostí 26 km/h s košíkem vajec na nosiči a vytváří poryv větru jako kamion.
Dvě baterie nezvýší výkon, ale dojezd. Je to analogie větší benzínové nádrže, ne silnějšího motoru.
J28i96ř46í 36S18l60a46v22í63č42e18k
Naprosto zbytečná a škodlivá regulace! Kdyby byla na trhu legální a dostupná elekrokola s parametry mopedu / 125 ccm (výkon 2 - 4 kW, rychlost alespoň 50 km/h), což je technicky i ekonomicky možné, lidi by je používali na cesty po městě a dojíždění do práce místo aut a těžkopádných elektromobilů. Snížily by se emise, spotřeba materiálů, dopravní zatížení. Není problém vytvořit pro ně novou kategorii ŘP "elektromoped" (věk 12 - 15 let, zkouška ze základů silničního provozu).
Lidé, kteří kola hackují mají moje sympatie. Je třeba bojovat proti byrokracii a úřednické tyranii.
J55o31h58n42n39y 78W72i79n22t53e55r
Taková elektrokola se již běžně u nás prodávají, sám jedno vlastním. Motor 1000W, baterka 25Ah, max. rychlost bez toho jejich heknutí 50km/h. A teď babo raď.
T76o58m43á18š 71S85l12a15n47i80n31a
Horší slátaninu a tendenční popouzení proti cyklistům, než v tomto článku, jsem už dlouho nečetl.
Autor si očividně plete "pojem a "průjem" tj. kolo s pomocným motorkem a kolo s přídavným elektrickým motorem -- viz box "Co je ve vyhlášce". Vyhláška č. 341/2014 Sb. toto definuje jasně a určuje co je a není jízdní kolo a z toho vyplývající pravidla resp. zákon upravující provoz jízdních kol. Tj. kam kolo může nebo nemůže a jak se má cyklista - účastník silničního provozu - chovat. Naštěstí to neurčují diskutující ve svých názorech. (doporučuji všem přečíst např. zde https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2014-341)
Další zmatek má autor článku v tom, co je maximální rychlost pro vypnutí přípomoci (25 km/h) a co je maximální rychlost (rychlost omezuje dopravní značení a ne schopnost cyklisty dosáhnout šlapáním rychlost vyšší, než je povolená přípomoc).
Z těchto nepřesností pak vyplývá i následující diskuze, kdy někteří diskutující "pochopili" autora a nejraději by jízdní kola vymazali z dějin lidstv
P28a45v43e54l 63O68t98i22s41k
Popsal jste to velmi presne. Fakt nechapu autory podobnych clanku, kteri si v dnesnim internetovem svete nedokazi overit informace a uvest je v clanku spravne.