Úroveň služeb cestovního ruchu v Česku je dle některých průzkumů stále obecně nízká. Jednou z hlavních příčin tohoto stavu je neexistence dlouhodobé tradice podnikání ve službách.
Dlouhá tradice je v každé zemi s rozvinutým tržním hospodářstvím nejvěrohodnějším měřítkem kvality nabízených služeb. Například v alpském Rakousku, kde jsou lidé pověstní svým důrazem na kvalitu, je běžné, že se penzion či kavárna dědí z generace na generaci, takže nynější provozovatel takového zařízení dělá vše pro to, aby jeho podnikání bylo úspěšné a mohl ho jednou předat budoucí generaci. Pokud by selhal, zničil by tím desítky let pěstovanou rodinnou tradici.
U nás se ale čtyřicet let nemohlo svobodně podnikat, a tak současní čeští živnostníci a malí podnikatelé nemají na co navazovat a musí začínat úplně od nuly, navíc ne ve zrovna ideálních domácích podmínkách. Dohnat ten skoro půl století dlouhý skluz a navázat na zlatou dobu českého podnikání - období první republiky - tak bude ještě nějakou dobu trvat.