Portál byl spuštěn do pilotního provozu ve chvíli, kdy nabízí základní funkce a desítky elektronických formulářů pro komunikaci s úřady. MHMP co nejrychleji zpřístupnil možnost elektronické komunikace s úřady co největšímu počtu uživatelů. Neodkládali jsme start portálu o několik dalších měsíců, než bude potřebná formulářová aplikace vyvinuta pro jiné operační systémy, než většinové Windows.
Nový portál slouží především k rychlé komunikaci obyvatel s MHMP prostřednictvím elektronických formulářů a je také provázaný se servery dalších úřadů a organizací. Portál nabízí také aktuální informace (počasí, kurzy měn, záběry kamer v ulicích Prahy), do jeho koncepce ovšem již nezapadá poskytování statických informací z pražské radnice (úřední oznámení, programy jednání Rady MHP, přehledy usnesení Rady HMP atd.), to je úkolem portálu na adrese www.praha-mesto.cz. K plýtvání financemi nedochází, náklady na provoz a správu obou portálů se neduplikují ale doplňují.
Přihlášení uživatelů je nezbytné pro automatické vyplňování údajů do formulářů i jejich podepisování. Nápověda pro přihlášení a další jednoduché funkce zatím na portálu není, v dalších vývojových krocích ji pravděpodobně přidáme.
Kritika výše nákladů, vynaložených na vybudování nového portálu, nejspíše vychází z nepochopení hlavní funkce a pozadí portálu, tedy možnosti elektronické komunikace obyvatel s úřady MHMP a v budoucnu i s úřady městských částí.
Částka 50 mil. Kč byla v minulých letech vynaložena na přípravu infrastruktury, procesů a technického vybavení, což bylo nutné pro komunikaci s MHMP přes internet. Bylo vytvořeno robustní integrační prostředí pro informace nejen z MHMP, ale i z úřadů městských částí, poskytovatelů služeb (např. Pražská plynárenská) atd. Investice zahrnuje i přepracovaný systém správy identit přihlášených uživatelů, databázi, řešení oběhu a archivace dokumentů, servery a úložná zařízení. Na tomto základě již fungují, nebo v blízké budoucnosti budou fungovat, i další služby občanům, nejen nový portál.
Druhá zmíněná částka (31 mil. Kč), byla vynaložena na vývoj portálu, vytvoření šablon, elektronických formulářů, převedení obsahu, integraci s dalšími systémy (databáze kradených a neplatných dokladů, doprava, městská knihovna, dopravní informace), testování, hardwarové vybavení atd.
Portál je připraven na využití Univerzálních karet Pražanů, které se začnou vydávat v prvním čtvrtletí roku 2007, jeho součástí je též vytvoření prostředí pro nové aplikace, které do budoucna zkvalitní a zefektivní práci úředníků MHMP i na úřadech městských částí. Portál je rovněž připraven poskytnout prostředí novým systémům, jako je systém krizového řízení, kontaktní centrum apod. Na dodavatele technologií proběhla, v souladu se zákony pro zadávání veřejných zakázek, tři dílčí výběrová řízení, která vyhrály společnosti ICZ, Anect a Corpus Solutions.