Sobota 29. června 2024, svátek má Petr, Pavel
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

U nás se to stát nemůže?

Na Slovensku se vládní koalici podařilo převálcovat opozici tiskovým zákonem, který při důsledné aplikaci během několika měsíců snadno zadusí svobodu projevu, případně zažene ji do takových zákoutí, v jakých je dnes např. v Putinově Rusku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

mmf

11. 4. 2008 14:44
??? u nás se to dávno stalo !!!

V důsledku vlivu majitelů medií a deníků je dnes v čechách daleko tužší cenzura  než tomu bylo za totáče .

Když se k tomu přičte síLa strachu redaktorů o teplá místečka v redakcích a z ní vyrostlá AUTOCENZURA  , JE JASNÉ ŽE SVOBODA SLOVA A PROJEVU JE DÁVNO DOBŘE BALZAMOVANÝ NEBOŽTÍK SE SAMETOVOU ŠÁLOU KOLEM KRKU ,  KTERÁ SE POMALU ALE JISTĚ UTÁHLA NA FURT .

Podle Ondřeje Neffa má pravdu ten , kdo VLASTNÍ MEDIUM ..... je to opravdu trefný slogan . RvRvRv(Y)RvRvRv

0 0
možnosti

kam

11. 4. 2008 16:22
Re: ??? u nás se to dávno stalo !!!

Naprosto souhlasím s tímto názorem. A myslím si, že právě Doležal  není sám. V jeho šiku stojí ti "nestranní a objektivní" Páralové, Steigerwaldové, Weissové, Petráčkové, Komárkové, Neffové další, na které si nyní ani nevzpomínám.

Vždyť v novinách, jako MF Dnes, Lidovky HN, Týden, Respekt, Reflex a co jich je, se objevují výhradně jednostranně zaujaté a neobjektivní články, zaměřené na vychvalování pravice a současné vládní koalice. A pomlouvání levice a současné opozice.

Do jaké míry to je nařízení majitelů, nebo působení autocenzúry, nevím. Jenom vidím, že všechna média jsou pravicově zaměřená. Slouží majitelům, podnikatelům ( a jejich lobby) tj. bohatým vrstvám. Takže ani nemoho psát objektivně. A publicisté jsou vlastně jejich lokaji. Co od nich můžeme tedy čekat?

Proto myslím, že to na Slevensku udělali dobře.

0 0
možnosti

blumfeld

11. 4. 2008 14:29
Je to síla

opravdu síla, kolik lidí tady u nás usiluje o omezení práv a svobod, bez překvapení jsou to opět komunisti a socialisti - ti druzí jsou prvními, jen se jinak jmenují. Ještě jsme zdaleka nedobojovali, spíše jsme usnuli na vařínech a myslíme si, že v EU o svobodu nemůžeme přijít - jak je vidět opak je pravdou.

0 0
možnosti

lomihnát

11. 4. 2008 12:50
Aby to, pane Doležale, nebylo tak jednoduché:

Máte za to, že kdyby novináři psali korektně, odlišovali zpravodajství od názorů, komentáře od propagandy a podobně a vůbec, pokud si už na někom chtějí smlsnout, mu dali HNED možnost reagovat, tedy- máte za to, že v takovém případě by někdo cítil potřebu vydávat nový tiskový zákon?

Jste teď, vy novináři, tak trochu jako socani: Zavinili jste průšvih a svádíte to hned na všechny okolo.

0 0
možnosti

mmf

11. 4. 2008 14:50
Re: pravil vydavatel deníku , večerníku i nočníku

lomihnát , majitel a vydavatel  listu KRAVSKÉ ROZHLEDY MODRÉ KRÁVY MILKY , takto jeho zaměstnankyně a milenky na křesle šéfredaktorky .

Co lze získat od hovězího managementu víc , než kus hovězího masa. Rv(Y)Rv

0 0
možnosti

blumfeld

11. 4. 2008 12:32
Jestli to tu Paroubek zase chytne do pazourů

první co přijde bude Ficův tiskový zákon - tím jsem si naprosto jistý. Následovat bude likvidace Ústavu pro studium totalitních režimů a dál už nebude krájet jen kolečka salámu - pak už bude ohryzávat svobodu slova dokud nezavede "ruský model demokracie" - což není nic jiného než ten čínský v Rusku. (Y)

0 0
možnosti

Karel

11. 4. 2008 12:26
Z jedné české analýzy

Citát: V minulém zákonu  nebylo vydavatelům dáno jako povinnost uvést vlastníka. Co když z tohohle mají mediální podnikatelé noční můru a hrůzu a proto spustili takový šílený povyk jak smyslů zbavení? Co když právě toho se bojí, že se všichni Slováci konečně dozví, kdo ve skutečnosti financuje média na Slovensku? Jací zahraniční vlastníci z Francie, Německa, Rakouska, Británie, Ameriky? Na jaké donátory vedou nitky, a od těch k opozičním politickým stranám? Kdo má kolik akcií a finančních vkladu a jak se podílí na majetkovém uspořádání daného média? Že by konečně vyšlo na povrch a lidi se dozvěděli, kdo koho platí? Proto se možná tak aristokraticky diskutuje a lidem se cpou zástupné problémy sankcí, práva na odpověď, či ochrana zdroje, přičemž se spustil takový abnormální vřískot a povyk.

...Slováci mají bod. Doufám, že takový zákon bude brzy i v Čechách.

0 0
možnosti

lomihnát

11. 4. 2008 12:44
Re: Z jedné české analýzy

Váš názor je sice první na ráně, ale to člověk musí být náchylný věřit všem těm spikleneckým teoriím, aktům iks a podobně.

Vlastník v drtivé většině případů má noviny k tomu, aby měl zisk. A do těch novin nechá psát takové lidi, kteří mu zajistí čtenost a nezajdou dál, než dovolí morálka (podle jeho měřítek) vlastníkova.

Ve vašem pojetí by totiž bylo také na pováženou, že akcie továrny na čokoládu vlastní diabetik, nebo že abstinent je podílníkem (vlastníkem) pivovaru. Zkuste vyvodit podobné závěry....

Nicméně - vlastníci by známi být měli, to je bezpochybné.

0 0
možnosti

Xury

11. 4. 2008 12:24
Svoboda slova

Po přečtení dosavadních komentářů jsem dospěl k názoru, že si tento národ svobodu slova nezaslouží. Tím pádem předpokládám, že o ni při nejbližší příležitosti přijde.

0 0
možnosti

Honza

11. 4. 2008 11:28
Konečně

Konečně přišlo někde k tomu, že majitelé medií, kteří jsou schopni si dokoupit i potřebný počet hlasů po prohraných volbách, aby měli u moci garnituru, která jim schvaluje takové zákony, které stále více ožebračují Ty nejubožejším, nebudo moci chválit Humanitární bombardování Bělehradu, ohlupovat lidi lží o potřebě likvidovat v Iráku zbraně hromadného ničení a podobným způsobem vymývat mozky občanům.Hůře než to dělali bolševici po roce 1948.Lidové noviny jsou těchto metod představitelem.Už, aby takový zákon byl i u nás.

0 0
možnosti

Ivan

11. 4. 2008 12:30
Re: Konečně

Souhlasím, teď soudruzi "nezávislí" novonáři či mediátoři, řeší např. Čínu! vždy něco co je daleko, ale hlavně za zády "velkého bratra" ať už výchdního nebo dnes hlavně západního a to se nestydí tvrdit, že jsou hlídací čuby demokracie. Svatá ty prostoto. Ovšem nejhezčí je na tom jak se chlapci a děvčata z "médií" berou vážně! A to ještě pro ty mediátory funguje "STÁTNÍ" škola, kde se učí jak oblbovat. Má to zvláštní kouzlo, když si uvědomím, že ty hlídací čubičky si stát pěstuje a vychovává. Nedejme se! >-

0 0
možnosti

Horat

11. 4. 2008 9:41
Už zase lžete, pane Doležale

Ten zákon nezadusí "svobodu slova" jak píšete. Ta současná "svoboda" spočívá v tom, že se stávající partička majitelů masmédií jednoduše dohodne co se psát bude a co ne, děvky v redakcích to rychle pochopí a píšou a píšou a píšou. Že jsou to v naprosté většině zavádějící lži a manipulace, které cíleně uvádejí většinovou společnost ve zmatek, kterého samozřejmě využívají ke svým politickým a ekonomickým cílům, bez možnosti jakékoliv korekce, tomu vy říkáte svoboda slova. Ve skutečnosti je to jen bitva za informační, propagandistický monopol, který je jedním z rozhodujících pilířů jejich moci.

0 0
možnosti

Aka

11. 4. 2008 11:09
Re: Už zase lžete, pane Doležale

....súhlas. Pane ďakujem. Z Vás by mohol byť novinár. V dobrom slova zmysle. Verbeš novinárska, tkz. pisálkovia by si nemali písať čo sa im zachce a otierať hubu o koho sa im zachce. KONEČNE.

0 0
možnosti

karel

11. 4. 2008 9:05
Slovaci.

Myslim že Slovaci udělali spravny krok pro svobodu slova. Prozatim maji svobodu slova jenom novinaři kteři ji často zneuživaji. To co Slovaci udělali je posun k větši demokracii. Mužeme jim jenom zavidět.

0 0
možnosti

Karel

11. 4. 2008 8:51
Je to hloupost

na Slovensku žádná svoboda tisku ohrožena není. Jde ale o to, aby si vydavatelé a redakce zvykali také na to, že se občané budou bránit proti jejich bulváru a zatímco to teď nemusí uveřejnit - a děje so to bohužel i v Čechách - na Slovensku už budou muset. Že by to ohrozovalo svobodu tisku si opravdu může myslet jenom omezenec.

0 0
možnosti

to jo

11. 4. 2008 10:20
Re: Je to hloupost

:-DR^

0 0
možnosti